Hyundai i20 N – teaser disiar, sah 1.6L Turbo berkuasa 204 PS dan tork 275 Nm, kotak gear manual 6-kelajuan

Hyundai i20 N – <em>teaser</em> disiar, sah 1.6L Turbo berkuasa 204 PS dan tork 275 Nm, kotak gear manual 6-kelajuan

Selepas versi N Line didedahkan, nampaknya tak lama lagi Hyundai i20 paling berkuasa iaitu model prestasi penuh i20 N akan didedahkan – teaser rasmi untuk model ini telah pun disiarkan, bersama berberapa maklumat awalan. Dengan badan yang lebih kecil dari abangnya, i30 N, hot hatch segmen-B Hyundai i20 N ini sah akan dijana oleh enjin 1.6 liter turbo, berkuasa 204 PS dan tork maksima 275 Nm.

Jenama Korea tersebut mengesahkan model lebih kompak ini menerima perincian penuh sebuah jentera N sebenar, antaranya bunyi pops & crackle pada ekzos, dan juga kotak gear manual enam-kelajuan yang lengkap dengan fungsi rev-match dan juga LSD mekanikal bagi membolehkan tayar hadapan ‘menggigit’ permukaan jalan ketika meredah selekoh.

Casis i20 N ini juga menerima kejuruteraan semula. Suspensi kereta ini ditingkat taraf bagi memberikan pemanduan dan pengendalian lebih baik, serta dilengkapi set knuckle yang baharu. Untuk brek pula, bahagian hadapan menerima cakera bersaiz 320 Nm, bersama angkup N berwarna merah juga bersaiz besar.

Menerusi gambar teaser yang disiarkan, dapat dilihat i20 N ini diberikan penggayaan lebih agresif menerusi bampar hadapan yang dihasilkan dengan liang udara istimewa, spoiler belakang lebih besar, diffuser bersepadu pada bampar belakang, dan juga rim 18-inci. Tidak ketinggalan, ia turut menerima warna badan rasmi perlumbaan Hyundai N iaitu Performance Blue.

Australia adalah antara pasaran awal yang akan menerima Hyundai i20 N ini, dan serentak dengan pendedahan teaser baharu berkenaan, Hyundai N Australia turut menyiarkan satu set gambar i20 N tersebut dengan pelekat penyamaran pada seluruh badan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required