KTM 890 Adventure R dan 890 Adventure R Rally – banyak naik taraf berbanding 790 Adventure, 105 hp

KTM 890 Adventure R dan 890 Adventure R Rally – banyak naik taraf berbanding 790 Adventure, 105 hp

Selepas melancarkan 790 Adventure dua tahun lepas, pengeluar motosikal dari Austria iaitu KTM kini memperkenalkan pula 890 Adventure dan 890 Adventure R. Model baru ini menggunakan enjin dua silinder selari 899 cc bersama transmisi enam kelajuan.

Kuasa yang dihasilkan 890 Adventure adalah 105 hp pada 8,000 rpm dan 100 Nm tork pada 6,500 rpm, sekaligus bersamaan dengan peningkatan 10 hp dan 12 Nm berbanding 790 Adventure. Kotak gear ini juga telah dipertingkat untuk penukaran gear yang lebih pantas.

Bahagian lain yang dipertingkat adalah suspensi WP Xplor yang menggunakan tetapan baru (boleh laras sepenuhnya), sistem ABS dan Traction Control, klac diperkuat, tambahan suis baru untuk fungsi Cruise Control, head tube aluminium serta subframe yang lebih ringan. Quickshifter yang dijual sebagai pilihan tambahan juga telah dikemas kini.

Melihat pula kepada 890 Adventure R, ini adalah model keluaran terhad cuma 700 unit di seluruh dunia. Bukan sekadar penampilan yang berbeza, model ini juga dinaik taraf pada beberapa bahagian yang meningkatkan lagi prestasinya. Enjin pula masih sama dengan 890 Adventure.

Model yang boleh dikenali dengan kemasan biru di bahagian tangki ini dipertingkat dengan suspensi WP Xplor Pro, ekzos Akrapovic (35% lebih ringan), tempat duduk jenis lumba (tinggi 910 mm), mod Rally, Quickshifter +, rim anodized, winglet plastik lutsinar, pelindung tangki gentian karbon serta peletak kaki Rally.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required