UIA lancar siri plat nombor khas, bidaan mulai 1 Nov

UIA lancar siri plat nombor khas, bidaan mulai 1 Nov

Universiti Islam Antarabangsa (UIA) telah melancarkan siri plat nombor khas yang boleh dibida mulai 1 November 2020. Dengan siri IIUM, siri plat nombor khas ini boleh dibida oleh individu mahu pun syarikat dengan nombor dari 1-9999.

Bidaan bermula dari RM500 untuk nombor empat digit dan RM1,000 bagi nombor tiga digit, manakala ‘nombor emas’ akan bermula dari RM20,000. Bagi alumni UIA adalah layak untuk mendapat rebat tunai sebanyak 5%. Menurut wakil UIA, pembida yang berjaya akan diberi tempoh selama 12 bulan dari tarikh plat nombor tersebut diluluskan, bagi didaftarkan pada kenderaan.

Bagi melalui proses bidaan, pembida perlu membuka akaun bank maya, di mana duit pembayaran akan dibayar menerusi transaksi dalam talian; contohnya, pindahan pembayaran sebanyak RM30,000 untuk bidaan yang sama amaun. Ia boleh dilaksanakan sama ada menerusi pembankan Internet, Portal IIUM atau pun pembayaran terus di kaunter bank.

Apabila pembida seterusnya mengemukakan tawaran yang lebih tinggi, pembida pertama akan mendapat jumlah tawaran asal sebanyak RM30,000 yang akan dikembalikan ke dalam akaun bank maya mereka.

Setiap pembida mempunyai lima peluang untuk membida dengan dikenakan yuran pertama sebanyak RM30 dan bidaan yang seterusnya hanya RM20 bagi setiap bidaan. Kesemua yuran bidaan tidak akan dikembalikan.

UIA merupakan universiti awam terbaru yang menawarkan plat nombor siri khas, selepas Universiti Putra Malaysia (UPM) yang baru melancarkan plat nombor khas mereka dengan bidaan bermula 8 Oktober lalu. Sebelum ini, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Universiti Teknologi Malaysia (UTM) juga telah mengumumkan bidaan untuk plat nombor khas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required