Volkwagen Passat R Line 2020 untuk pasaran Malaysia bakal dilancarkan secara dalam talian pada 14 Okt ini

Volkwagen Passat R Line 2020 untuk pasaran Malaysia bakal dilancarkan secara dalam talian pada 14 Okt ini

Selepas dibuka tempahan untuk pasaran Malaysia sejak 12 Ogos yang lalu, Volkswagen Passat R-Line 2020 bakal dilancarkan secara dalam talian (online) pada 14 Oktober ini, jam 12 tengahari, yang akan disiarkan secara langsung menerusi YouTube dan Facebook rasmi Volkswagen Passenger Cars Malaysia.

Harga yang dijangka adalah sekitar antara RM200,000 dan RM210,000, sebagai perbandingan, Passat dengan varian Elegance ditawarkan pada harga RM182,879 dan Arteon R-Line pula berharga RM221,065. Ia turut ditawarkan dengan waranti selama lima-tahun dengan perbatuan tanpa had, serta tiga-tahun servis percuma dan lima-tahun bantuan tepi jalan percuma.

Passat R-Line dikuasakan oleh enjin turbo 2.0TSI baharu yang mampu menjana 190 PS dari 4,180 rpm hingga 6,000 rpm dan tork 320 Nm dari 1,500 rpm hingga 4,180 rpm. Pacuannya disalurkan ke roda hadapan menerusi kotak gear klac berkembar basah direct shift (DSG) tujuh-kelajuan yang baharu dan telah ditambah baik, yang turut boleh dikawal menerusi pedal penukar gear.

Bagi imej luarannya, Passat R Line ini ditampilkan dengan kemasan yang sporty termasuk dengan lampu utama dan lampu belakang unit LED, padanan bampar hadapan dan belakang R-Line baharu, lencana sisi R-Line, kemasan krom dan rim aloi Verona bersaiz 19-inci (varian Elegance dengan set 18-inci). Selain itu, kelihatan corong pengambilan udara hadapan yang lebih besar dengan sudut berbentuk-C kemasan hitam berkilat serta skirt sisi yang lebih kedalam.

Menjengah bahagian kabinnya, Passat R Line dilengkapi dengan penggunaan kulit Nappa hitam gayaan karbon pada tempat duduk, stereng dan pedal sport aluminium. Malah ia turut didatangkan dengan sistem infotainmen Discover Pro Volkswagen bersama skrin sentuh bersaiz 9.2-inci.

Ciri-ciri lain termasuklah kawalan suara, gestur, skrin yang boleh dibahagikan kepada tiga bahagian dan bersama ketersambungan Wireless App-Connect dengan Apple Car Play. Selain itu, ia turut dilengkapi dengan kemasukan tanpa kunci, butang penghidup enjin, kawalan suhu tiga-zon, cermin pandang belakang anti-silau, kawalan kelajuan, sistem audio dengan lapan-pembesar suara dan kamera undur.

Bagi varian R-Line ini, ia juga hadir dengam peredam adaptif Dynamic Chassis Control (DCC) dan XDS electronic differential lock. Bagi aspek keselamatan pula, R-Line dilengkapi dengan enam beg udara, ABS dengan EBD dan bantuan brek, kawalan kestabilan, pemantauan titik buta dengan kepekaan trafik lintasan belakang, sistem pemantauan tekanan tayar dan cagak ISOFIX untuk tempat duduk belakang.

Kita akan mengetahui perincian lengkap dan harga rasmi jentera ini apabila ia dilancarkan esok. Jangan lupa bersama-sama kita menyaksikan pelancaran Passat R Line 2020 secara dalam talian esok ya.

GALERI: Volkswagen Passat R-Line 2020 yang dipertontonkan di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required