Volkswagen Arteon facelift 2021 dapat dua enjin baru

Volkswagen Arteon facelift 2021 dapat dua enjin baru

Volkswagen telah menambah dua pilihan enjin baru untuk Arteon facelift, sekaligus menjadikan sekarang terdapat 26 varian untuk model tersebut (dicampur dengan model fastback dan shooting brake).

Model permulaan dikuasakan oleh enjin petrol empat silinder 1.5 liter turbo, yang menghasilkan kuasa 150 PS dan 250 Nm tork, dihantar kepada roda hadapan melalui transmisi manual enam kelajuan. Padanan kuasa ini ditawarkan untuk kedua-dua model fastback dan juga shooting brake.

Kedua-duanya juga boleh melakukan pecutan 0-100 km/j dalam masa 8.9 saat, tetapi model fastback boleh mencapai kelajuan maksimum 220 km/j sementara shooting brake sedikit rendah, iaitu 217 km/j. Penggunaan bahan api purata adalah 5.25 l/100 km bagi fastback dan 5.33 l/100 km bagi shooting brake (WLTP).

Satu lagi enjin baru yang disediakan adalah unit empat silinder 2.0 liter TDI yang menghasilkan 200 PS. Volkswagen memberitahu ini adalah model kedua paling berkuasa selepas Arteon R (320 PS, 420 Nm). Jumlah tork tidak diberitahu tetapi enjin diesel ini boleh memberikan pecutan 0-100 km/j dalam masa 7.4 saat dan dipadankan bersama kotak gear DSG tujuh kelajuan serta sistem pacuan empat roda 4Motion.

Tahap penggunaan bahan api purata untuk model ini adalah 4.33 liter bagi setiap 100 km untuk model fastback sementara untuk model shooting brake ia berada pada tahap 4.41 l/100 km. Jika mahu, pelanggan juga diberikan pilihan transmisi manual enam kelajuan untuk model ini.

Untuk kelengkapan, Arteon facelift boleh didapati dengan lampu utama LED matriks IQ.Light, rim sehingga 19 inci, spesifikasi R-Line, pengawal HVAC, skrin infotainmen MIB3, rekaan roda stereng baru, panel instrumen digital 10.25 inci baru, Travel Assist serta kamera undur dengan pandangan sudut.

Volkswagen Arteon R 2020

Volkswagen Arteon R-Line 2020

Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid R-Line 2020

Volkswagen Arteon Elegance 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required