BMW R 1250 RT 2021 – kelengkapan asas dipertingkat, boleh didapati dengan Active Cruise Control (ACC)

BMW R 1250 RT 2021 – kelengkapan asas dipertingkat, boleh didapati dengan Active Cruise Control (ACC)

Model touring BMW R 1250 RT kali terakhir diperbaharui adalah pada tahun 2018, di mana ia diberikan peningkatan menyeluruh termasuk enjin baru dan tiba dalam pasaran Malaysia pada bulan April tahun 2019. Ia dijual pada harga RM139,500 tidak termasuk insurans.

Kini, bagi meningkatkan lagi statusnya sebagai model touring yang maju, BMW telah memberikan lebih lagi peningkatan kepada R 1250 RT, termasuk bahagian penampilan, kelengkapan standard serta beberapa lagi bahagian teknikal yang lain.

Untuk penampilan, selain empat pilihan grafik yang disediakan sekarang, fairing motosikal ini juga diubah untuk menjadi lebih aerodinamik dan tingginya direndahkan sedikit supaya memberi pandangan yang lebih luas untuk penunggang.

BMW R 1250 RT 2021 – kelengkapan asas dipertingkat, boleh didapati dengan Active Cruise Control (ACC)

Lampu utama LED penuh kini diberikan secara standard, dan ia boleh ditambah dengan Adaptive Turning Light, yang mana lampunya juga boleh membelok mengikut arah motosikal mengambil selekoh. Pada bahagian brek, Full Integral ABS Pro kini diberikan terus.

Satu lagi ciri yang dipertingkat adalah mod tunggangan, di mana sekarang R 1250 RT datang dengan mod Eco untuk mendapatkan penjimatan bahan api terbaik. Ia kemudiannya boleh ditambah dengan Riding Modes Pro yang datang sekali dengan pengawal seretan tork enjin MSR.

Sebagai sebuah motosikal touring, R 1250 RT kini diberikan dengan Dynamic Cruise Control (DCC) secara standard, dan perkataan Dynamic itu menggambarkan ia boleh mengaktifkan brek untuk mengekalkan kelajuan yang ditetapkan waktu menuruni bukit. Fungsi yang terletak satu tahap lebih tinggi, iaitu Active Cruise Control (ACC) disediakan sebagai pilihan tambahan dan ia menggunakan radar untuk mengekalkan jarak dengan kenderaan di hadapan.

BMW R 1250 RT 2021 – kelengkapan asas dipertingkat, boleh didapati dengan Active Cruise Control (ACC)

Pada bahagian panel instrumen, model ini dilengkapi dengan skrin TFT berwarna 10.25 inci, yang boleh disambungkan kepada pelbagai media dan juga navigasi. Peta penuh untuk navigasi boleh dipaparkan pada skrin ini, jadi penunggang tidak perlu menambah unit navigasi berasingan. Ia kemudiannya boleh ditambah dengan Audio System 2.0 yang memberikan bunyi lebih baik, dan Comfort Telephony untuk sambungan tambahan kepada telefon pintar.

Enjin masih lagi sama seperti sebelum ini, iaitu unit boxer 1,254 cc dengan teknologi ShiftCam, yang mampu menghasilkan kuasa 136 hp pada 7,750 rpm dan 143 Nm tork pada 6,250 rpm. Ciri lain yang melengkapi model ini adalah seperti Dynamic Traction Control, brek cakera berkembar 320 mm dengan angkup Brembo empat piston di hadapan dan suspensi Telelever, sementara Hill Start Control Pro (HSC Pro) dan Dynamic ESA “Next Generation” disediakan sebagai pilihan tambahan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required