Proton X50 – pakej aksesori asli diperkenal bersama pintu tailgate berkuasa elektrik, bermula RM3,300

Proton X50 – pakej aksesori asli diperkenal bersama pintu <em>tailgate</em> berkuasa elektrik, bermula RM3,300

Serentak dengan pelancaran Proton X50 hari ini, jenama automotif nasional berkenaan turut memperkenalkan sekali pakej aksesori asli untuk SUV segmen-B itu. Dan melihat kepada senarai kelengkapan yang diberikan, pakej-pakej aksesori tersebut nampaknya melengkapkan apa yang kurang pada model berkenaan.

Proton menawarkan dua pakej aksesori untuk X50 ini iaitu pakej Urban dan pakej Utiliti, di mana kedua-duanya menawarkan fungsi pintu tailgate belakang berkuasa elektrik yang tidak diberikan secara standard pada semua varian X50.

Untuk pakej Urban yang bernilai RM3,500, ia turut datang sekali dengan peranti SmartTag bina dalam, pelapik kaki jenis coil, dan juga pelindung cahaya matahari magnetik. Manakala untuk pakej Utiliti yang berharga RM3,300 pula, ia terdiri dari pelapik kaki PVC, tray untuk ruang but dan juga kemasan scuff plate pada atas bendul pintu.

Buat masa sekarang ke semua aksesori ini termasuk pintu tailgate belakang berkuasa masih belum ditawarkan secara ala-carte, dan anda perlu memilih antara salah satu pakej, dan kami turut diberitahu bahawa ia akan dipasang oleh pengedar dan bukan di kilang. Juga, sistem ini tidak diberikan penderia untuk bukaan dengan menggunakan kaki.

Proton X50 – pakej aksesori asli diperkenal bersama pintu <em>tailgate</em> berkuasa elektrik, bermula RM3,300

Pakej-pakej ini juga adalah ditawarkan secara opsyen untuk pelanggan yang berminat sahaja, dan bukan wajib untuk semua pembeli Proton X50. Perkara ini disahkan oleh Proton sendiri, jadi jika ada pembeli yang dipaksa untuk membeli pakej ini oleh Penasihat Jualan, jadi anda faham-fahamlah sendiri kenapa.

Proton X50 ini telah pun dilancarkan secara maya pagi tadi. Ia ditawarkan dalam empat varian berbeza, bermula model paling asas Proton X50 Standard dijual pada harga RM79,200, diikuti varian Executive dijual pada harga RM84,800, model Premium pula berharga RM93,200, manakala versi tertinggi Proton X50 Flagship dijual pada harga RM103,300. Ini adalah harga untuk semenanjung Malaysia, manakala di harga Sabah dan Sarawak semua varian adalah RM2,000 lebih tinggi.

Dari kesemua varian yang ditawarkan, hanya varian tertinggi Flagship dijana oleh enjin 1.5 liter tiga silinder turbo dengan sistem suntikan bahan api terus (GDI) menghasilkan 177 PS pada takat 5,500 rpm dan tork maksima 255 Nm pada takat 1,500 rpm hingga 4,000 rpm.

Untuk varian lain, ia masih diberikan enjin 1.5 liter Turbo tetapi dengan sistem suntikan bahan api pelbagai titik (MPI) menjana 150 PS pada takat 5,500 rpm dan tork maksima 226 Nm bermula 1,500 rpm hingga 4,000 rpm.

Walau bagaimanapun, kesemua jenis enjin hanya dipadankan dengan kotak gear automatik klac berkembar jenis basah tujuh-kelajuan 7-DCT yang dibangunkan bersama Geely dan Volvo, memacu hanya roda hadapan. Gandingan ini membolehkan model Flagship memecut dari 0-100 km/j dalam masa 7.9 saat.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut perincian untuk setiap varian Proton X50 ini, anda boleh baca laporan yang telah kami sediakan pada pautan di bawah.

  • Proton X50 dilancarkan – bermula RM79k – RM103k
  • Proton X50 2020 – spesifikasi lengkap mengikut varian
  • GALERI:Proton X50 1.5T Flagship 2020

    GALERI:Proton X50 1.5T Premium 2020

    GALERI:Proton X50 1.5T Executive 2020

    GALERI:Gambar rasmi Proton X50 2020

    Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

    Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

    10% discount when you renew your car insurance

    Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

    Car Insurance

    Mohd Farid Awaludin

    Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

     
     

    Add a comment

    required

    required