Toyota Crown 2021 dijual di Jepun dengan kit baharu

Toyota Crown 2021 dijual di Jepun dengan kit baharu

Toyota telah pun memperkenalkan model Croen yang dipertingkatkan untuk pasaran Jepun. Walau bagaimana pun, ia tidak melibatkan pembaharuan bagi barisan enjin mahu pun luarannya. Jadi apa yang baharu untuk model sedan bersaiz besar ini?

Seperti mana model yang diperkenalkan pada tahun 2018, ia masih mengekalkan dua penjana kuasa elektrifikasi. Pilihan pertama ialah unit 3.5 liter V6 dengan hamburan kuasa 299 PS (295 hp) dan tork 365 Nm. Sementara satu lagi pilihan pula – 2.5 liter empat-silinder dengan kuasa 184 PS (181 hp) dan tork 221 Nm. Kedua-dua penjana kuasa ini didatangkan dengan motor elektrik dan bateri lithium-ion. Manakala untuk penjana kuasa bukan-hibrid pula, ia diberikan unit 2.0 liter empat-silinder dengan kuasa 245 PS (241 hp) dan 350 Nm.

Namun, ada perubahan dalaman yang dibuat, ini termasuklah skrin terpisah yang sebelum ini ada pada model terdahulu telah ditukar ke skrin sesentuh 12.3-inci yang lebih besar. Unit baharu ini dilengkapi dengan Toyota T-Connect yang merangkumi pilihan pemain media, serta sokongan bagi Android Auto dan Apply CarPlay.

Toyota Crown 2021 dijual di Jepun dengan kit baharu

Dengan paparan baharu ini, Crown turut menerima corong udara melintang pada bahagian tengah papan pemuka, dengan kawalan untuk sistem suhu ditempatkan di bawahnya. Model sebelum ini mempunyai larasan skrin tujuh-inci yang rendah untuk kawalan suhu, namun skrin-tunggal untuk model baharu ini telah menampilkan butang, tombol dan skrin yang lebih kecil sebagai ganti.

Ia lebih memudahkan penggunaannya untuk melaras beberapa fungsi termasuk suhu dan kelajuan kipas, tanpa pemandu perlu mengalih pandangan mata dari tumpuan di jalan raya. Walau bagaimana pun, anda masih boleh melaras sistem suhu pada paparan 12.3-inci menerusi skrin menegak, jika inginkan kawalan yang lebih baik.

Harga bagi Crown yang dipertingkatkan ini bermula 4.899 juta yen (RM194,524) dan meningkat sehingga 7.393 juta yen (RM293,552), dengan beberapa penawaran kemasan serta pilihan sama ada pacuan semua-roda atau roda-belakang.

GALERI : Toyota Crown 2018 (pasaran Jepun)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required