Yamaha NVX 155 Connected 2021 di Vietnam ada beza

Yamaha NVX 155 Connected 2021 di Vietnam ada beza

Selain Indonesia, Vietnam juga menjadi negara terawal yang menerima model baru NVX 155 Connected daripada Yamaha. Bagi kita yang setakat ini cuma boleh menunggu sahaja ketibaannya, baik kita lihat sekiranya ada beza antara model yang dipasarkan di dua negara tersebut.

Pertamanya, NVX Connected di Vietnam cuma dijual dalam satu versi sahaja, iaitu yang paling lengkap sama seperti versi ABS di Indonesia. Ia juga dilengkapi dengan semua ciri canggih seperti sistem tanpa kunci, brek ABS, sambungan Y-Connect, penyerap belakang dengan subtank serta sistem start/stop.

Kemudiannya yang berbeza adalah pilihan warna. Pilihan warna hitam/emas yang dipanggil sebagai Maxi Signature Black juga ada ditawarkan di Vietnam, tetapi kemudiannya ia ditambah lagi dengan lima warna yang berbeza grafiknya iaitu biru, merah, hitam, oren dan Monster Energy Yamaha MotoGP.

Pada bahagian kelengkapan, model di Vietnam ada kekurangan satu ciri iaitu lampu kecemasan (hazard light). Anda boleh perhatikan, butang yang sepatutnya digunakan untuk lampu kecemasan di bahagian kanan pemegang sudah diganti dengan butang untuk menutup lampu pada model pasaran Vietnam. Selain daripada itu, semuanya sama sahaja seperti Aerox 155 Connected yang diperkenalkan di Indonesia.

Model baru Aerox/NVX Connected yang juga dipanggil sebagai V2 ini masih lagi menggunakan unit satu silinder SOHC 155 cc VVA dengan gerek dan lejang yang sama, tetapi nisbah mampatannya lebih tinggi, iaitu 11.6:1 (sebelum ini 10.5:1) dan terdapat sedikit peningkatan kuasa menjadi 15.2 hp pada 8,000 rpm dan 13.9 Nm tork pada 6,500 rpm.

Berita paling menarik berkenaan model ini adalah ia didatangkan dengan sistem sambungan aplikasi Y-Connect kepada telefon pintar, yang boleh memberikan notifikasi telefon bimbit, kedudukan terakhir motosikal, cadangan lokasi bengkel, penggunaan bahan api, notifikasi masalah serta analisa tunggangan Eco Riding.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Anuar Ab on Jan 25, 2021 at 11:16 am

    Hi Sir….
    I need information. Actually I have plan to buy the NVX model. As we know that NVX Connected Edition has launching at Indonesia and Vietnam already. Is it that NVX Connected Edition also can selling in Malaysia? Please let me know…TQ

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 4
 

Add a comment

required

required