Hyundai Tucson N Line 2021 berkuasa lebih 300 hp?

Hyundai Tucson N Line 2021 berkuasa lebih 300 hp?

Sayap perlumbaan Hyundai iaitu Hyundai N semakin rancak memperkenalkan model baru, dan selepas Elantra N, kini mereka mengeluarkan pula beberapa gambar teaser untuk Tucson N Line. SUV segmen C yang lebih sporty ini dikatakan bakal menembusi pasaran seawal bulan Mac tahun depan, yang bermakna hari pengenalannya semakin hampir.

Berdasarkan gambar ini, bahagian bampar Tucson N Line diubah sedikit, iaitu pada bahagian bukaan udara di tepi serta lip bawahnya, fender sama warna dengan badan bersama lencana N Line, rim 19 inci yang dibalut tayar Continental Premium Contact SSR, kemasan hitam berkilat di luar menggantikan kemasan krom serta warna badan baru.

Pada bahagian belakang, Tucson N Line menggunakan lampu LED yang sama, tetapi bahagian bawah bampar direka semula dan menampilkan diffuser bersepadu serta dua muncung ekzos berbentuk bulat. Bahagian kabin juga dijangka mengalami sedikit perubahan pada kemasannya.

Hyundai Tucson N Line 2021 berkuasa lebih 300 hp?

Setakat ini informasi berkenaan pilihan enjin Tucson N Line masih belum diberitahu tetapi ia dijangka dipacu oleh unit petrol turbo yang lebih berkuasa. Ada laporan yang mengatakan ia bakal mendapat enjin 2.5L turbo yang mampu menghasilkan kuasa 300 hp dan 420 Nm tork. Kuasa dihantar ke semua roda melalui transmisi automatik klac berkembar lapan kelajuan.

Satu lagi kemungkinan, ia boleh datang dengan enjin 1.6 liter T-GDI yang lebih ringan dan menghasilkan kuasa lebih 200 hp. Tucson N Line sebelum ini boleh didapati dengan enjin diesel hibrid ringkas serta beberapa pilihan lain. Untuk yang baru ini, pastinya ia lebih dinamik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required