Subaru BRZ 2022 ditunjukkan lagi sebelum dilancar

Subaru BRZ 2022 ditunjukkan lagi sebelum dilancar

Subaru seakan sengaja nak menambahkan lagi debaran di kalangan penggemar jentera prestasi dengan menyiarkan satu lagi teaser BRZ generasi kedua. Dijangka dilancarkan pada 18 November ini, sebenarnya klip video berdurasi 46 saat ini tidaklah memberikan paparan baharu, sebaliknya ia menayangkan bahagian BRZ 2022 yang pernah dilihat sebelum ini.

Walau bagaimana pun, paparannya lebih jelas kelihatan, ini termasuklah corong bahagian sisi pada roda hadapan, malah kelibat jentera ini menerusi video tersebut menampakkan penampilan yang cukup sporty dan lebih agresif.

Malahan corong terbabit disambungkan ke skirt sisi sebelum melunjur ke bahagian roda belakang, lebih kurang sama dengan model semasa BRZ, jadi tidaklah begitu mengujakan.

Untuk melihat keseluruhan jentera ini, ia sudah pun didedahkan serba sedikit dalam penganjuran 2020 Subiefest World Record Attempt and Charity Drive di Costa Mesa, California pada bulan lalu.

Berdasarkan petunjuk yang ada sekarang, bahagian bawah lampunya mempunyai jalur LED yang bertindak sebagai DRL, dan rekaan ini turut diguna pada prototaip Toyota GR 86 yang merupakan ‘kembarnya’, yang ditunjuk pada bulan Ogos lalu.

Perincian lain adalah termasuk bonet yang lebih berlekuk, dengan garisan yang pergi dekat kepada lampu utama, manakala bahagian bawah bampar pula mendapat kemasan berbentuk-C di sekeliling bukaan udara yang direka semula.

Selain itu, lampu belakang yang lebih tajam sehingga ke tepi turut diberikan. Di atas bahagian but terdapat sedikit lengkungan seperti ducktail yang menjadikan penampilannya masih nampak menarik tanpa spoiler tambahan.

Perkara yang masih kekal misteri ialah berkenana dengan apa yang ada di bawah bonetnya. Terdapat ura-ura awal mengatakan, ia bakal diberikan enjin F!24F 2.4 liter pengecas turbo empat-silinder, sama seperti SUV tiga-barisan tempat duduk Ascent, dengan lonjakan kuasa 260 hp dan tork 376 Nm.

Walau bagaimana pun, ada lagi ura-ura yang lebih hangat memperkatakan, BRZ baharu ini akan menggunakan unit FA24D 2.4 liter naturally-aspirated empat-silinder dengan 217 hp dan 240 Nm. Apa pun, dijangka ia akan menerima lebih lonjakan kuasa berbanding model semasa dengan unit FA20D 2.0 liter (205 hp dan 212 Nm), bersama pacuan roda-belakang dan pilihan transmisi manual serta automatik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required