Proton X50 kini dibuka tempahan di pasaran Brunei

Proton X50 kini dibuka tempahan di pasaran Brunei

Proton X50 telah pun mula dibuka tempahannya di Brunei, menjadikannya sebagai pasaran eksport pertama bagi model SUV berkenaan.Negara yang kaya dengan sumber minyak ini memang sering kali menjadi destinasi pertama eksport untuk kereta Proton.

Pengedar rasmi Proton di Brunei, Pad Motors Proton Brunei, walau bagaimana pun tidak memaklumkan varian atau spesifikasi X50 yang dibuka tempahannya. Sebaliknya, hanya menyebut “luaran yang memukau, ciri ketersambungan pintar dan prestasi mendahului kelasnya.” Tetapi kebiasaannya, pasaran Brunei akan berkongsi varian dan spesifikasi yang sama seperti Malaysia, begitu juga dengan X70.

Untuk pasaran Malaysia, X50 ditawarkan dengan empat varian – Standard, Executive, Premium adan Flagship – ditawarkan dengan harga dari RM79,200 hingga RM103,300. Dari kesemua varian yang ditawarkan, hanya model spesfikasi penuh Flagship dijana oleh enjin 1.5 liter tiga silinder turbo dengan sistem suntikan bahan api terus (GDI) menghasilkan 177 PS pada takat 5,500 rpm dan tork maksima 255 Nm pada takat 1,500 rpm hingga 4,000 rpm.

Untuk varian lain, ia masih diberikan enjin 1.5 liter Turbo tetapi dengan sistem suntikan bahan api pelbagai titik (MPI) menjana 150 PS pada takat 5,500 rpm dan tork maksima 226 Nm bermula 1,500 rpm hingga 4,000 rpm.

Proton X50 dipasang di kilang Proton di Tanjung Malim, dan sehingga akhir Oktober lalu (ia dilancarkan pada 27 Oktober), sebanyak 27,400 tempahan telah diterima dan 447 unit telah dihantar kepada pemiliknya.

GALERI:Proton X50 1.5T Executive 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required