Modenas Elegan 250 2021 – brek ABS, harga RM15k

Modenas Elegan 250 2021 – brek ABS, harga RM15k

Modenas baru sahaja melancarkan Elegan 250 2021, yang menerima beberapa peningkatan dan dijual pada harga RM15,315 tidak termasuk insurans. Jaminan yang diberikan adalah selama dua tahun atau 20,000 km dan pembeli mempunyai dua pilihan warna iaitu Satin Matte Red dan Satin Matte Black.

Elegan 250 yang menggunakan asas daripada Kymco X-Town 250i ini diperkenalkan kali pertama pada tahun 2016, dan peningkatan utama yang diberikan pada model baru ini adalah pada bahagian brek, di mana ia sekarang datang dengan sistem ABS two channel. Kelengkapan brek itu sendiri terdiri daripada set cakera 260 mm di hadapan dan cakera 240 mm di belakang.

Penampilan serta panel badan skuter ini masih lagi sama, tetapi ia dipertingkat dengan lampu jenis projector serta DRL LED. Lampu belakang masih lagi menggunakan LED seperti sebelum ini dan menampilkan pencahayaan unik berbentuk X.

Selain daripada perkara yang dinyatakan di atas, kelengkapan Elegan 250 ABS ini masih sama seperti sebelumnya, termasuklah enjin satu silinder suntikan bahan api SOHC 249.1 cc yang mampu menghasilkan kuasa 22.1 hp pada 7,000 rpm dan tork 22.4 Nm pada 6,500 rpm.

Sebagai sebuah skuter, ia menawarkan pelbagai kemudahan yang termasuk ruang simpanan barang luas di bawah tempat duduk, pengecas USB di dalam glovebox serta panel meter gabungan analog dan digital yang boleh memaparkan pelbagai informasi termasuk kelajuan, tahap rpm, jarak perjalanan, kuasa bateri dan peringatan servis.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required