Yamaha Indonesia siar teaser model baru – NMax lagi?

Yamaha Indonesia telah menyiarkan satu video teaser dalam laman media sosial mereka, yang membuatkan ramai tertanya-tanya. Apa yang boleh dilihat cuma garis luar bahagian depan motosikal itu, berserta slogan “Don’t miss the evolution bro!”

Setakat ini tidak siapa yang pasti model apakah yang mahu diperkenalkan oleh Yamaha pada 21 November ini, kecuali mereka sendiri, tetapi kita boleh melihat bentuk itu sangat mirip dengan skuter NMax. Mungkinkah setakat warna baru, versi edisi khas ataupun sesuatu yang serba baru?

Tidak mungkin ia adalah model NMax serba baru kerana skuter ini baru sahaja mengalami perubahan besar hujung tahun lepas. Malah, ia juga masih belum tiba di negara kita. Bukan setakat penampilan sahaja yang baru, NMax 2020 juga diberikan pelbagai kelengkapan canggih termasuk sistem sambungan Y-Connect serta kawalan cengkaman.

Yamaha Indonesia siar teaser model baru – NMax lagi?

Perkataan evolusi yang digunakan juga perlu diambil kira, dan ada yang membuat andaian Yamaha akan memperkenalkan NMax versi hibrid. Untuk NMax, setakat ini memang tiada versi hibrid tetapi Yamaha sudah menggunakannya pada motosikal produksi semasa seperti Filano Hybrid yang dipasarkan di Thailand.

Enjin Filano Hybrid ini adalah lebih kecil, iaitu 125 cc tetapi ia datang dengan starter generator yang boleh memberikan tambahan kuasa sewaktu mula memecut dan membantu penjimatan bahan api. Apa pun yang kita jangka, jawapannya cuma akan diketahui apabila Yamaha mendedahkan model baru ini 21 November nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required