Honda N-One 2021 – aksesori Mugen diperkenalkan

Honda N-One 2021 – aksesori Mugen diperkenalkan

Kei-Car Honda yang diinpirasikan dari model klasik N360 iaitu Honda N-One telah pun dilancarkan dalam versi generasi kedua di pasaran Jepun. Seperti biasa, boleh kata serentak dengan semua model JDM Honda yang dilancarkan, ia akan turut diperkenalkan sekali dengan aksesori dari Mugen, dan N-One 2021 ini tidak terkecuali.

Badan penala prestasi Honda ini bukan hanya menampilkan akseori estetika untuk bahagian luaran, malah berberapa peralatan prestasi untuk casis turut ditawarkan Mugen untuk N-One generasi baharu ini.

Pada bahagian luaran, Mugen menyediakan pelbagai komponen aero bagi memberikan rupa lebih agresif pada model comel ini, antaranya adalah spoiler dagu untuk bampar hadapan dalam kemasan hitam berkilat, perumah nombor plat kemasan gentian karbon, skirt sisi dan juga spoiler bumbung di belakang.

Penampilan luaran ini boleh dilengkapkan dengan rim aloi forged berdiameter 15-inci asli dari Mugen, yang bukan sahaja nampak lebih sporty, malah ia turut dapat mengurangkan berat yang tidak diperlukan.

Honda N-One 2021 – aksesori Mugen diperkenalkan

Kalau tak cukup, berberapa perincian kecil turut dihasilkan Mugen seperti pelekat-pelekat gentian karbon dan lencana Mugen, bolt untuk mengikat nombor plat, visor tingkap, dan pelbagai lagi.

Untuk ruang enjin, Mugen menghasilkan penutup pengisi minyak enjin dalam dua rekaan berbeza, masing-masing menampilkan lima warna yang boleh dipilih.

Sistem ekzos untuk kereta ini turut dihasilkan dan pembeli boleh memilih tip dengan kemasan gentian karbon, keluli tahan karat atau titanium. Sistem kemasukan udara prestasi tinggi juga akan ditawarkan Januari nanti.

Berberapa aksesori dalaman ada ditawarkan Mugen untuk N-One 2021, antaranya karpet kaki, pedal aloi sport, dan juga tombol gear yang dihasilkan dalam tiga material berbeza yang boleh dipilih iaitu gentian karbon, aluminium atau yang dibalut kulit.

Sebagai sebuah kereta yang dihasilkan bagi memenuhi undang-undang Kei-Car Jepun bagi menerima pelbagai insentif, sudah tentu N-One dijana oleh enjin dengan kapasiti tidak melebihi 600 cc. Namun Honda tetap menghasilkan ia dalam versi standard NA, dan juga versi lebih garang dengan pengecas turbo.

Untuk model standard, ia ditawarkan dalam varian Original dan Premium, diberikan enjin 658 cc tiga-silinder tanpa turbo menghasilkan 58 PS pada takat 7,300 rpm dan tork maksima 65 Nm pada takat 4,800 rpm.

Manakala untuk model dengan sistem induksi paksaan, ia hadir dalam varian Premium Tourer dan juga versi paling agresif RS; kedua-duanya menerima enjin 658 cc tiga-silinder bersama pengecas turbo, menghasilkan kuasa maksima yang dibenarkan untuk Kei-Car iaitu 64 PS pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 104 Nm bermula 2,600 Nm.

Kedua-dua jenis enjin hanya ditawarkan dengan dengan kotak gear CVT automatik bersama pilihan pacuan roda hadapan atau AWD, kecuali varian tertinggi RS yang turut boleh dipilih dengan kotak gear manual enam-kelajuan serta hanya hadir sebagai model pacuan roda hadapan.

Walaupun ia bersaiz kecil, N-One dipadatkan dengan pelbagai ciri keselematan termaju seperti pengingat tempat duduk belakang, brek kecemasan automatik, cruise control adaptif, bantuan kekal lorong dan banyak lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required