SYM Jet X 150 dan RX4 akan tiba di M’sia tahun depan

SYM Jet X 150 dan RX4 akan tiba di M’sia tahun depan

Pengedar motosikal SYM di Malaysia, MForce Bike Holdings Sdn Bhd telah membuat pengumuman akan memperkenalkan dua model skuter baru untuk pasaran Malaysia tahun hadapan iaitu Jet X 150 dan Jet RX4. Untuk Jet X 150, ia dijangka tiba pada suku pertama tahun hadapan manakala Jet 4 RX pula pada suku kedua.

Jet X 150 diperkenalkan kepada dunia beberapa hari lepas dalam versi 125 cc di Eropah sementara Thailand pula menerima versi 150 cc yang telah dijenamakan semula sebagai GPX Drone. Mengikut jangkaan, spesifikasi model yang dibawa ke Malaysia adalah lebih hampir kepada model yang dipasarkan di Thailand.

Ia dikuasakan oleh enjin suntikan bahan api satu silinder 149.6 cc, dipadankan bersama transmisi jenis CVT dan menampilkan ciri seperti kunci pintar, lampu jenis LED, panel meter LCD digital, tangki bahan api 7.5 liter dan pengecas USB.

SYM Jet X 150 dan RX4 akan tiba di M’sia tahun depan

Jet RX4 juga adalah model baru yang diperkenalkan oleh SYM awal bulan ini, di mana ia menampilkan bentuk ranggi serta kelengkapan seperti brek cakera depan dan belakang, dua penyerap hentak di belakang, brek ABS serta panel meter LCD. Model ini dikuasakan oleh enjin suntikan bahan api 125 cc.

Menurut MForce, dua model skuter ini sedang melalui siri ujian di Malaysia dan dalam proses untuk mendapatkan kelulusan VTA daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ). Harga serta pilihan warnanya cuma akan diketahui apabila tiba waktu pelancaran nanti.

GALERI: SYM Jet X 125 pasaran Eropah

GALERI: SYM Jet 4 RX pasaran Eropah

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required