Honda City Hatchback 2021 dengan aksesori Modulo

Honda City Hatchback 2021 dengan aksesori Modulo

Honda City Hatchback baru sahaja dilancarkan di Thailand dalam pilihan tiga varian iaitu S+, SV dan RS, dengan harga antara 599,000 baht hingga 749,000 baht (RM80,536 hingga RM100,703). Sama seperti model lain yang dipasarkan di negara itu, Honda Thailand juga menawarkan aksesori Modulo untuk City Hatchback ini.

Contoh yang boleh anda tengok dalam gambar ini adalah varian SV yang dipasang aksesori tersebut, termasuk tambahan panel pada bampar hadapan dan belakang, side skirt serta rim 15 inci Modulo – juga boleh dipasang dengan pelekat hiasan berwarna biru atau merah.

Aksesori lain yang dipasang adalah termasuk hiasan pada spoiler belakang, pelindung pembuka pintu, door visor dan panel hiasan pada fender. Untuk bahagian but, terdapat panel tambahan untuk melindungi bahagian tersebut daripada calar apabila memasukkan barang, dan lapik plastik.

City Hatchback digerakkan oleh enjin sama seperti model sedannya, iaitu unit tiga silinder 1.0 liter VTEC Turbo yang mampu menghasilkan kuasa 122 PS pada 5,500 rpm dan 173 Nm tork pada 2,000 hingga 4,500 rpm. Enjin yang boleh dimasukkan dengan gasohol E20 ini dipadankan bersama transmisi CVT untuk menghantar kuasa kepada roda hadapan.

Pada varian paling tinggi, RS, City Hatchback ini dilengkapi dengan panel badan hitam, diffuser belakang, rim 16 inci, tempat duduk gabungan suede/fabrik/kulit, pedal penukar gear, cruise control, telematik Honda Connect, pengawal pendingin hawa automatik dua zon, perehat tangan belakang, lapan pembesar suara, enam beg udara, Vehicle Stability Assist, Hill Start Assist, ABS, EBD dan Isofix.

Jadi, apa pendapat anda dengan City Hatchback yang menggunakan aksesori Modulo ini? Cukup mengurangkan kehampaan kerana dengarnya inilah pengganti bagi Jazz di negara kita nanti?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required