Ford Mustang Mach-E GT Performance Edition – versi prestasi dengan kuasa 480 hp dan tork 860 Nm

Ford Mustang Mach-E GT Performance Edition – versi prestasi dengan kuasa 480 hp dan tork 860 Nm

Seperti yang dijanjikan sebelum ini, Ford telah mengeluarkan versi prestasi bagi SUV elektrik mereka, iaitu Mustang Mach E GT Performance Edition. Model ini menawarkan kuasa 480 hp dan 860 Nm tork hasil daripada penggunaan dua motor elektrik dan sistem pacuan AWD, sekaligus membolehkan ia memecut 0-96 km/j dalam masa 3.5 saat. Pek bateri yang digunakan mempunyai kapasiti 88 kWh dan boleh memberikan jarak gerak sehingga 376 km.

Kuasa maksimum versi GT Performance Edition ini sebenarnya sama sahaja seperti Mach E GT biasa, tetapi torknya adalah lebih 47 Nm. Model prestasi ini boleh dikenali melalui ciri seperti cakera brek 19 inci dengan angkup Brembo berwarna merah, rim 20 inci dua tona yang dibalut tayar Pirelli 245/45R20 dan penyerap adaptif MagneRide.

Sebagai perbandingan, barisan model Mach E ditawarkan bermula dengan varian Select yang menggunakan bateri 68 kWh dan jarak gerak 368 km dalam versi Standard Range RWD dan 336 km pada versi Standard Range AWD. Varian Premium yang berada di atasnya pula menggunakan bateri 88 kWh dan menawarkan jarak gerak 480 km bagi versi RWD dan 432 km untuk versi AWD.

Ford Mustang Mach-E GT Performance Edition – versi prestasi dengan kuasa 480 hp dan tork 860 Nm

Tema sport yang digunakan pada model ini turut dibawa kepada bahagian dalam, menyaksikan ia menerima tempat duduk Ford Performance yang dibalut kain Performance Gray ActiveX, jahitan metalik serta bahagian tengah pantul cahaya dan berliang. Bahagian panel instrumen mendapat hiasan alumninium unik dan lencana Performance Edition GT diletakkan di bahagian belakang kenderaan.

Mustang Mach E GT dan GT Performance Edition ditawarkan dalam warna Cyber Orange Metallic Tri-Coat, Dark Matter Gray Metallic, Rapid Red Metallic Tinted Clearcoat, Star White Metallic Tri-Coat, Grabber Blue Metallic, Shadow Black, Iconic Silver Metallic dan Space White Metallic.

Varian GT dan GT Performance Edition ini akan mula memasuki pasaran selepas varian lain Mustang Mach E, iaitu hujung tahun 2021. Varian Select, Premium, First Edition dan California Route 1 akan mula ditawarkan penghujung tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • pelik tapi benar on Feb 20, 2023 at 2:05 pm

    Recent trend with electric cars like to use fake front grille. Since car dont need that extra air intake, why dont remove it entirely and design the car face to be sleek?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Paul Tan on Feb 20, 2023 at 2:07 pm

      automakers decided a grille design is a good place to hide sensors and cameras.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required