Toyota panggil semula Hilux & Fortuner kerana masalah pada servo brek, babitkan model 2018-2019

Toyota panggil semula Hilux & Fortuner kerana masalah pada servo brek, babitkan model 2018-2019

Pengedar jenama Toyota Di Malaysia, UMW Toyota Motor (UMWT) hari ini mengumumkan panggilan semula terhadap 12,997 unit trak pikap Hilux dan juga kembar SUVnya iaitu Fortuner berhubung masalah pada servo brek kenderaan-kenderaan tersebut.

Dari jumlah keseluruhan berkenaan, 11,571 unit daripadanya adalah Hilux dan 1,426 unit selebihnya adalah Fortuner. Kesemua kenderaan yang dipanggil ini adalah model yang dijual oleh UMWT dan diproduksi antara Julai 2018 sehingga Januari 2019. Model lain dengan tarikh pengeluaran tidak sama tidak terlibat sama sekali dengan panggilan semula kali ini.

Menurut UMWT, masalah berkenaan berpunca dari omboh resin dalam servo brek berkenaan yang boleh menyebabkan prestasi membrek terjejas. Panggilan semula ini dibuat sejurus selepas UMWT menerima informasi dari Toyota Motor Corporation.

Toyota panggil semula Hilux & Fortuner kerana masalah pada servo brek, babitkan model 2018-2019

Kesemua pemilik kenderaan yang terjejas akan dihubungi oleh UMWT menerusi surat. Semua kerja-kerja pembaikkan akan dibuat tanpa melibatkan sebarang kos dari pelanggan.

Untuk keterangan lanjut berkenaan panggilan semula ini atau untuk mengetahui status kenderaan Toyota anda, UMWT menasihatkan pelanggan yang terjejas terus menghubungi mana-mana pusat servis Toyota yang bertauliah atau hubungi talian bebas tol 1800-8-TOYOTA (869682).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required