Toyota Hilux, Fortuner dan Innova dikemaskini – tampil warna badan baharu dan ciri keselamatan tambahan

Toyota Hilux, Fortuner dan Innova dikemaskini – tampil warna badan baharu dan ciri keselamatan tambahan

UMW Toyota Motor telah mengumumkan bahawa ketiga-tiga model IMV mereka iaitu trak pikap Toyota Hilux, SUV Toyota Fortuner dan juga MPV Toyota Innova kini diberikan berberapa ciri tambahan sebagai kemaskini terbaharu.

Anda kini dihidangkan dengan satu warna baharu untuk ketiga-tiga model tersebut iaitu Phantom Brown, selain dari lima warna sedia ada bagi Fortuner dan enam lagi warna badan lain untuk Innova. Lagi berita baik, Toyota Fortuner kini hadir dengan kelengkapan standard Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC), Bantuan Brek (BA), Kawalan Bantuan Mula Mendaki (HSAC) dan juga Active Traction Control (A-TRC) untuk kesemua empat variannya.

Toyota Hilux, Fortuner dan Innova dikemaskini – tampil warna badan baharu dan ciri keselamatan tambahan

A-TRC merupakan sistem agihan kuasa pada gandar belakang dan hadapan yang akan mengalirkan tork pada tayar yang mula tergelincir bagi memberikan cengkaman yang diperlukan, beroperasi menggunakan modulator ABS. Sistem ini amat membantu ketika kenderaan berkenaan melalui laluan off-road, khususnya kawasan berlumpur.

Ciri-ciri lain yang turut dibekalkan pada Fortuner dan Innova termasuk sistem kunci pintar bersama suis penghidup enjin, lampu hadapan LED dan juga tempat duduk pemandu larasan berkuasa lapan-hala. Sistem infotaimen untuk model-model ini menampilkan hubungan kepada telefon pintar dan juga hubungan internet. Bagi SUV Fortuner, ia juga diberikan sistem pintu tailgate belakang berkuasa dan juga cruise control.

Toyota Hilux, Fortuner dan Innova dikemaskini – tampil warna badan baharu dan ciri keselamatan tambahan

Bagi Hilux pula, tiada ciri tambahan lain diberikan selain dari warna baharu tersebut. Varian 2.8G untuk trak pikap berkenaan juga kini tiada lagi dalam barisan model – sekiranya anda mahukan Hilux dijana enjin 2.8 liter turbodiesel dengan spesifikasi tinggi, anda boleh memilih versi L-Edition.

Toyota Fortuner dijual pada harga bermula dari RM170,500 hingga RM195,600, manakala Innova boleh dimiliki dengan harga bermula RM107,280 hingga RM132,400. Toyota Hilux pula kini ditawarkan dalam lima varian double-cab dan dijual pada harga bermula RM100,000 hingga RM138,000. Kesemua harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan termasuk SST, tanpa insuran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required