Land Rover Defender Racing Green Edition – ubah suai Carlex Design dari Poland, harga RM420k

Land Rover Defender Racing Green Edition – ubah suai Carlex Design dari Poland, harga RM420k

Syarikat talaan kenderaan dari Poland, Carlex Design telah memperkenalkan satu lagi versi ubah suai Land Rover Defender, yang dipanggil sebagai Racing Green Edition. Ini adalah model Defender kedua yang dikeluarkan oleh syarikat itu, selepas versi Yachting Edition.

Defender Racing Green Edition ini dijual pada harga 85,000 Euro (RM419,583) dan ubah suainya bermula dengan penggunaan warna inspirasi daripada British Racing Green, bersama jalur putih di beberapa bahagian. Badan kenderaan ini juga dijadikan lebih lebar dengan tambahan kemasan gentian karbon pada lengkuk roda, dan bahan sama turut digunakan pada bonet, pelindung cermin sisi serta penutup tayar gantian.

Bahagian bawah pintu Defender ini diletakkan dengan pelekat putih tertulis Racing Green Edition manakala lencana serta tulisan Land Rover dan Defender telah diganti dengan lencana Carlex. Anda boleh melihat perbezaan model ubah suai Carlex ini dengan model standard seperti di dalam gambar.

Tempat duduk yang berada di bahagian dalam telah dibentukkan semula dan ia dibalut dengan kulit berliang berwarna coklat, bersama jalur hijau dan tulisan Racing Green Edition. Konsep serta bahan sama digunakan pada roda stereng, papan pemuka, kulit pintu serta perehat tangan. Perincian unik lain adalah termasuk alas kaki, plet nombor keluaran, serta hiasan brushed aluminium dan gentian karbon di beberapa bahagian.

Ciri mekanikal kenderaan ini masih tidak diubah, di mana di Poland, ia dikuasakan oleh sama ada enjin diesel turbo Ingenium 2.0 liter bagi D200 dan D400, petrol Ingenium 2.0 liter bagi P300 atau enam silinder 3.0 liter bagi P400.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required