Kawasaki ZX-25R Trickstar cecah kelajuan 202 km/j

Kawasaki ZX-25R Trickstar cecah kelajuan 202 km/j

Syarikat pengeluar aksesori ubah suai motosikal dari Jepun, Trickstar telah menyiarkan satu video yang menunjukkan mereka sedang menguji Kawasaki Ninja ZX-25R di Litar Fuji Speedway, Jepun. Ini adalah sebahagian cara untuk mereka mempromosi produk yang dikeluarkan.

Menarik boleh dilihat dalam video ini adalah motosikal sports berenjin 250 cc empat silinder itu boleh mencecah kelajuan sehingga 202 km/j (atau 195 km/j mengikut meter GPS) pada gear yang kami jangkakan adalah gear enam, kerana penunjuk gear pada meternya tidak berfungsi sementara rpm pula berada pada sekitar 7,000.

Trickstar tidak menyatakan sebarang naik taraf yang dibuat pada bahagian dalaman enjin, tetapi mengikut senarai yang disiarkan, motosikal ini cuma dipasang dengan penapis udara MWR, corong udara Trickstar, Ram Air dan laluan udara Trickstar serta ECU Rapid Bike versi Trickstar.

Semasa sesi ujian itu juga Trickstar telah menukar beberapa kali sprocket depan dan belakang jenama ISA yang digunakan untuk mendapatkan kelajuan paling tinggi. Catatan 202 km/j ini juga dibuat dalam keadaan litar lembap, sekaligus memberikan kita jangkaan bahawa laju lebih tinggi boleh dicapai sekiranya keadaan kering.

Kawasaki ZX-25R mencetus fenomena apabila ia membawa semula tetapan empat silinder kepada enjin 250 cc dan memuatkan pelbagai kelengkapan berprestasi seperti fork USD, monoshockn Horizontal Back-link, pilihan dua mod tunggangan (Full atau Low), kawalan cengkaman KTRC serta throttle valve elektronik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required