LIVE: Saksikan pelancaran Mercedes-Benz GLA 2021 untuk pasaran M’sia secara dalam talian jam 11 pagi ini

Whether the wilderness or the city, in the new Mercedes-Benz GLA, it’s your playground for the taking. Stay tuned for…

Posted by Mercedes-Benz Malaysia on Tuesday, December 8, 2020

Di mana pun anda berada pagi ini dan jika berkelapangan, sila tonton siaran langsung pelancaran rasmi Mercedes-Benz GLA 2021 secara atas talian pada jam 11 pagi ini. Majlis berkenaan akan disiarkan melalui Facebook Mercedes-Benz Malaysia.

Pada awal November lalu, negara jiran, Thailand, telah pun menerima kemasukan model GLA ini ke pasaran mereka. Walau bagaimana pun, ia hanya didatangkan dengan satu varian sahaja – GLA 200 AMG Dynamic – berharga 2.399 juta baht (RM327,634).

Bagi pasaran Thailand, GLA 200 menggunakan enjin yang sama dengan GLB 200 Progressive yang dijual di sini. Ia dilengkapi unit M282 1.33 liter pengecas turbo empat-silinder yang menghasilkan sebanyak 163 PS (161 hp) pada 5,500 rpm dan 250 Nm tork dari 1,620 hingga 4,000 rpm.

Enjin berkenaan digandingkan bersama transmisi klac berkembar 7G-DCT tujuh-kelajuan yang memacu tayar depan, membolehkan pecutan 0-100 km/j dicapai dalam masa 8.7 saat dan laju maksimum pada 210 km/j. SUV ini juga menggunakan suspensi direndahkan serta lengkap dengan sistem Dynamic Select, menyediakan beberapa pilihan mod pemanduan.

Untuk pasaran Malaysia, varian apakah yang akan membarisi model GLA 2021, apakah penawaran kelengkapan yang diberikan serta harga jualan yang ditetapkan. Sama-sama kita nantikan perincian sepenuhnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required