Mitsubishi Outlander 2021 diperkenalkan Feb depan

Mitsubishi Outlander 2021 diperkenalkan Feb depan

Selepas foto spyshot Mitsubishi Outlander 2021 tersebar baru-baru ini, pengeluar kereta Jepun ini akhirnya mengeluarkan satu teaser untuk SUV baharu ini. Ia turut dijangkakan akan diperkenalkan secara rasminya pada Februari 2021.

Seperti yang kita lihat sebelum ini, Outlander generasi ke-empat baharu ini sangat berbeza daripada model sedia ada, ia dijelmakan mengikut rekaan model konsep Engelberg Tourer/e-Yi. Malahan kebanyakan perincian Engelberg Tourer termasuk lampu nyalaan siang LED yang tirus, lampu hadapan utama pada bampar hadapan dan juga elemen ‘X’ pada muka dengan kemasan krom yang tebal diberikan pada Outlander 2021 ini.

Pada bahagian sisi, dengan jelas Outlander generasi baharu ini menampilkan garis badan serta bentuk tiang-D bersama kemasan krom dan kemasan hitam bagi memberikan rupa ‘bumbung terapung’ yang sama seperti Engelberg Tourer. Manakala di belakang, ia turut hadir dengan lampu yang nipis seiras dengan model konsep yang muncul di Geneva Motor Show 2019 tersebut.

Mitsubishi turut berkata Outlander dibangunkan di bawah terma Jepun “I-Fu-Do-Do”, yang membawa maksud ‘asli’ dan ‘megah’. Ia turut ditambah dengan rekaan luaran yang lebih “diperhalusi” dan bahagian hujung hadapan yang bersifat “ekstrovert” memberikan bayangan pada penggayaan model masa hadapan Mitsubishi.

Buat setakat ini, tiada perician mengenai mekanikalnya, namun dijangkakan Outlander akan terus menawarkan varian enjin petrol dan plug-in hybrid. Bagi penjana kuasa PHEV, ia mungkin diberikan enjin yang lebih besar iaitu 2.4 liter, dengan motor elektrik pada setiap gandar dan juga bateri lithium-ion 20 kWh. Ia turut dijangkakan mampu memberi pacuan semua elektrik melebihi 70 km dan jarak keseluruhan lebih 700 km.

Outlander baharu ini dijangka akan didedahkan menerusi siaran langsung pada Februari hadapan, dengan perincian penuhnya bakal diumumkan pada tahun baharu. Sebagai permulaan, ia akan dipasarkan ke Amerika Syarikat, Kanada dan Puerto Rico sebelum diperluaskan lagi ke pasaran global.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required