Mitsubishi Outlander 2021 – gambar generasi baru bocor, seiras dengan model konsep Engelberg Tourer

Mitsubishi Outlander 2021 – gambar generasi baru bocor, seiras dengan model konsep Engelberg Tourer

Sebelum ini kita dah tengok bagaimana Mitsubishi menjelmakan versi produksi MPV-SUV Xpander yang nampak seiras dengan model konsepnya iaitu XM. Nampaknya tak lama lagi ada satu lagi model konsep Mitsubishi yang akan dijelmakan ke bentuk produksi dengan rupa yang lebih kurang sama – model konsep Engelberg Tourer bakal diproduksi sebagai Outlander generasi baharu!

Gambar yang bocor ini disiarkan oleh Allcarnews tetapi tidak didedahkan sumbernya. Seperti yang dilaporkan sebelum ini, Outlander generasi keempat tersebut bakal didedahkan pada suku kedua tahun hadapan.

Seperti yang boleh anda lihat pada gambar yang bocor ini, kebanyakkan perincian Engelberg Tourer berkenaan diterjemahkan kepada Outlander 2021 tersebut. Ia termasuk lampu nyalaan siang LED yang tirus, lampu hadapan utama pada bampar hadapan dan juga elemen ‘X’ pada muka dengan kemasan krom yang tebal.

Pada bahagian sisi, dengan jelas Outlander generasi baharu ini menampilkan garis badan serta bentuk tiang-D bersama kemasan krom dan kemasan hitam bagi memberikan rupa ‘bumbung terapung’ yang sama seperti Engelberg Tourer. Manakala di belakang, ia turut hadir dengan lampu yang nipis seiras dengan model konsep yang muncul di Geneva Motor Show 2019 tersebut.

Mitsubishi Outlander generasi baharu ini dijangka akan terus ditawarkan dalam versi petrol sepenuhnya dan versi plug-in hybrid (PHEV). Bagi PHEV, ia mungkin akan diberikan sistem yang sama seperti model generasi sedia ada yang diperhalusi semula.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required