Yamaha Aerox/NVX 155 2020 GP Edition di Indonesia

Yamaha Aerox/NVX 155 2020 GP Edition di Indonesia

Penawaran model khas GP Edition pada motosikal Yamaha masih lagi diteruskan melalui yang terbaru, Aerox 155 Connected ABS 2020 pasaran Indonesia. Model ini dijual pada harga 29.5 juta Rupiah (RM8,481) dan cuma lebih mahal 500,000 Rupiah (RM143) berbanding Aerox 155 Connected ABS biasa.

Seperti yang sudah diketahui, versi GP Edition ini cuma menggunakan grafik inspirasi daripada jentera MotoGP pasukan factory Yamaha, sementara kelengkapan serta perincian teknikalnya masih lagi sama seperti model biasa.

Aerox 155 2020 diperkenalkan kali pertama di Indonesia November lalu dan ia masih lagi belum tiba di negara kita. Model baru ini menggunakan hampir kesemua panel badan baru termasuklah rekaan lampu LED depan (dengan DRL) dan belakang. Selain daripada itu, ia juga diberikan dengan fungsi lampu kecemasan (hazard light).

Yamaha Aerox/NVX 155 2020 GP Edition di Indonesia

Enjin pula masih lagi menggunakan unit satu silinder SOHC 155 cc VVA dengan gerek dan lejang yang sama seperti sebelum ini, tetapi nisbah mampatan lebih tinggi iaitu 11.6:1 (sebelum ini 10.5:1) dan sekaligus meningkatkan kuasanya menjadi 15.2 hp pada 8,000 rpm dan 13.9 Nm tork pada 6,500 rpm.

Bagi model Connected, Aerox 155 2020 ini menggunakan panel meter digital baru yang boleh disambung terus dengan aplikasi Y-Connect yang boleh memberikan notifikasi telefon bimbit, kedudukan terakhir motosikal, cadangan lokasi bengkel, penggunaan bahan api, notifikasi masalah serta analisa tunggangan Eco Riding.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required