GALERI: Toyota Vios GR Sport – RM95k, lebih sporty

GALERI: Toyota Vios GR Sport – RM95k, lebih sporty

Semasa pelancaran model baru Toyota semalam, satu model istimewa yang menjadikan Malaysia sebagai pasaran pertama dalam Asia Pasifik yang mendapatnya adalah Vios GR Sport, diperkenalkan dengan harga RM95,284 dengan pengecualian SST. Di sini, kami sertakan galeri model yang dibangunkan dengan inspirasi serta pengalaman daripada perlumbaan jalanan yang disertai Toyota tersebut.

Selain lencana GR yang digunakan, model ini menampilkan aerokit agresif yang terdiri daripada bentuk bampar depan yang mirip GR Yaris, bampar belakang lengkap dengan diffuser, spoiler hitam di belakang serta skirting sisi dan cermin sisi yang juga dihitamkan. Kereta ini kelihatan lebih teguh dengan rim 17-inci aloi yang digunakan, dengan saiz tayar 205/45R17.

Aspek casis dan pengendalian juga diberikan perhatian. Dengan suspensi talaan sport yang memberikan kendalian, kestabilan dan keselesaan ketika dalam kelajuan tinggi, Vios GR-S datang dengan transmisi Continuosly Variable Transmission (CVT) 10-kelajuan yang boleh dikendalikan menggunakan Sports Mode dan juga paddle shifter. Ia kekal menggunakan enjin 2NR-FE 1.5 liter yang menghasilkan 107 PS pada 6,000 rpm dan 140 Nm pada 4,200 rpm.

Di dalam, latar warna hitam dan kontras benang merah pada kerusi balutan kulitnya, logo GR yang timbul pada perehat kepala, stereng tiga jejari balutan kulit, tombol gear yang juga balutan kulit serta pengalas kaki dengan logo GR.

Butang penghidup enjin juga diberikan logo GR, sementara panel meter Optitron datang dengan jarum merah. Paparan multi-maklumat pada skrin 4.2-inci juga datang dengan animasi GR. Vios GR-S hanya didatangkan dalam dua warna: Platinum White Pearl dan Red Mica Metallic. Berbanding Vios biasa, kelengkapan dan aksesori pakej GR ini bernilai RM7,700.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required