Yamaha MT-125 pasaran Eropah dapat brek radial

Yamaha MT-125 pasaran Eropah dapat brek radial

Pasaran Malaysia baru sahaja menerima kedatangan Yamaha MT-15 bulan lalu, tetapi di Eropah, model sama yang dijual sebagai MT-125 (kapasiti enjin dikurangkan untuk memadankannya dengan kelas lesen) telah diberi peningkatan bagi model yang terbaru.

Pilihan warna dan grafik sudah tertentu berubah, iaitu ada tiga untuk model baru ini, tetapi peningkatan yang lebih menarik adalah pada bahagian brek. Model naked permulaan ini mendapat angkup brek jenis radial serta cakera 292 mm di hadapan.

Jika dibandingkan dengan MT-15 yang berada dalam pasaran lain, angkup breknya berada di sebelah kanan roda, dan menggunakan cakera bersaiz 282 mm serta angkup yang dipasang secara axial. Rekaan rim juga nampak sedikit berlainan.

Melihat kepada spesifikasi, MT-125 pasaran Eropah juga dipertingkat dengan tangki bahan api yang lebih besar iaitu 11 liter berbanding 10 liter pada MT-15. Akibat daripada semua peningkatan ini, berat MT-125 bertambah menjadi 142 kg berbanding 133 kg bagi MT-15.

Untuk enjin, MT-125 menggunakan unit satu silinder SOHC penyejukan cecair 124 cc bersama gabungan transmisi enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa 14.8 hp pada 10,000 rpm dan 11.5 Nm tork pada 8,000 rpm. MT-15 pula menggunakan enjin 155 cc dan mampu menghasilkan kuasa 19 hp dan 14.7 Nm tork.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required