Teaser Toyota Fortuner facelift 2021 di Malaysia — imej sporty Legender didedah, pendaftaran minat dibuka

<em>Teaser</em> Toyota Fortuner <em>facelift</em> 2021 di Malaysia — imej sporty Legender didedah, pendaftaran minat dibuka

UMW Toyota Motor (UMWT) tak tunggu lama untuk meriahkan tahun baru dengan mula menunjukkan iklan acah untuk Fortuner facelift, dan pelanggan kini boleh mendaftarkan minat mereka melalui laman web rasmi syarikat itu.

SUV dengan penampilan yang diperkemas ini pertama kali diperkenalkan di Thailand pada Jun 2020, bersama dengan Hilux terkini, yang sudah pun berada di pasaran kita. Bagi Fortuner, gaya nampak macam ada perubahan, melibatkan rekaan gril dan bampar baru – terdapat juga rekaan bukaan udara hiasan pada bampar tersebut.

Di antara gril dengan rekaan beralun kini dilengkapi lampu utama bi-LED serta dengan DRL yang juga dari jenis sama. Di belakang, lampu turut menggunakan jenis LED dengan rekaan baru yang lebih elegan.

Imej teaser di laman UMWT menunjukkan Fortuner akan hadir dengan wajah yang lebih sporty, mirip dengan penampilan varian paling tinggi di Thailand, Legender. Antara ciri yang dimaksudkan ialah sisi yang lebih tajam tetapi ruang lampu kabus yang lebih kecil, serta pemisahan ketara antara bukaan udara atas dan bawah.

<em>Teaser</em> Toyota Fortuner <em>facelift</em> 2021 di Malaysia — imej sporty Legender didedah, pendaftaran minat dibuka

Walaupun luarannya berbeza, ruang dalaman Fortuner ini kekal sama seperti sebelumnya. Mungkin yang boleh dijangkakan ialah pertambahan beberapa kelengkapan. Di Thailand, ini termasuklah kluster meter Optitron 4.2-inci dengan head unit dan skrin sentuh baru, lengkap dengan sokongan Android Auto dan Apple Carplay. Varian Legender juga menerima pakej Toyota Safety Sense — dengan Dynamic Radar Cruise Control, Pre-Collision System dan Lane Departure Alert — kemungkinan besar ini juga ada untuk pasaran tempatan.

Untuk negara jiran, Fortuner ditawarkan dalam dua jenis enjin diesel GD; 2GD-FTV 2.4 liter yang menghasilkan 150 PS dan 400 Nm. Unit yang lebih besar pula ialah unit 1GD-FTV 2.8 liter menghasilkan 204 PS dan 500 N — naik 27 PS dan 50 Nm berbanding sebelumnya. Fortuner yang kita ada di Malaysia pula hanyalah dengan penawaran enjin 2GD-FTV diesel dan unit petrol 2TR-FE 2.7 liter (166 PS and 245 Nm) – dengan automatik enam-kelajuan dan 4WD sahaja.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required