Berjaya Auto Alliance saran pemilik kereta Peugeot sedia ada untuk kemaskini maklumat pelanggan

Berjaya Auto Alliance saran pemilik kereta Peugeot sedia ada untuk kemaskini maklumat pelanggan

Berjaya Auto Alliance (BAASB) kini sedang menjalankan aktiviti kemaskini maklumat pelanggan dalam usaha untuk melancarkan lagi sistem. Untuk itu, syarikat berkenaan meminta kerjasama daripada semua pemilik kenderaan Peugeot untuk mengemaskini maklumat peribadi mereka secara online menerusi laman web rasmi Peugeot Malaysia.

Melalui satu laman khas, pemilik perlu mengirimkan bukti pendaftaran kenderaan mereka, begitu juga dengan buku servis dan jaminan, maklumat insurans, serta nombor pendaftaran dan casis kenderaan. Semua maklumat yang dikumpul ini akan dilindungi di bawah Akta Perlindungan Data Peribadi (APDP) di Malaysia.

Menurut syarikat itu, aktiviti berkenaan bertujuan untuk memastikan maklumat penting akan menjadi lebih mudah dicapai oleh pelanggan sedia ada. Ini termasuk peringatan servis, tempoh jaminan, kempen servis, berita dan sokongan lainnya.

Untuk makluman, BAASB merupakan syarikat usaha sama antara Berjaya Corporation dan Bermaz Auto, dengan masing-masing memegang 51% dan 20% kepentingan. Selain pengedaran model-model Peugeot, syarikat ini juga memperoleh hak untuk menyediakan khidmat lepas jualan dan alat ganti bagi kenderaan jenama Citroen dan DS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required