Banjir di Lebuhraya Pantai Timur (LPT1) masih belum surut, laluan Chenor-Temerloh ditutup dua-dua arah

Banjir di Lebuhraya Pantai Timur (LPT1) masih belum surut, laluan Chenor-Temerloh ditutup dua-dua arah

Keadaan banjir di Lebuhraya Pantai Timur (LPT1) belum surut, dan sambungan laluan utama antara pantai barat dan pantai timur Semenangjung itu masih belum boleh dilalui oleh trafik di beberapa bahagian.

Pengendali lebuhraya berkenaan, Anih Berhad dalam taklimat kemaskini status tengah hari tadi memaklumkan, ada laluan lain yang kini turut dinaiki air, di KM 126.3 antara Chenor dan Temerloh. Di kawasan berkenaan, lebuhraya telah ditutup sepenuhnya bagi kedua-dua arah sejak 2.30 pagi tadi. Ini merupakan tambahan terbaru kepada laluan Temerloh-Lanchang (KM113 ke KM 115) yang masih lagi ditutup kepada trafik bagi kedua-dua arah.

Bagi laluan Lanchang ke Karak (KM 84.6), tiada berubahan setakat ini di mana laluan arah KL telah dibuka sejak pagi 5 Januari lalu. Laluan bertentangannya bagaimanapun masih ditutup. Dengan E8 ditutup sebahagiannya, laluan alternatif yang dicadangkan melibatkan lencongan ke Negeri Sembilan. Ini kerana jalan lama (Route 2) juga telah dinaiki air dari Maran ke Lanchang.

Banjir di Lebuhraya Pantai Timur (LPT1) masih belum surut, laluan Chenor-Temerloh ditutup dua-dua arah

Bagi yang ingin bergerak dari KL ke Kuantan, anda boleh menyusur keluar lebuhraya itu di Karak dan menuju ke Simpang Pertang di Negeri Sembilan, sebelum meneruskan perjalanan ke Muadzam Shah dan kemudian ke tol Gambang.

Jika dari pantai timur ke KL pula, anda boleh melalui laluan sama dan menuju ke Bahau dari Karak. Ini kemudian akan menyusul ke Kuala Pilah dan Seremban, sebelum anda boleh menggunakan Lebuhraya PLUS atau LEKAS untuk ke KL. Apa pun, kekalkan tumpuan ketika memandu dan sentiasa pastikan keselamatan terjaga di dalam keadaan cuaca tidak menentu ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required