General Motors perkenal logo baru, fokus strategi EV

Dengan hala tuju masa depan General Motors yang lebih cenderung kepada kenderaan elektrik, syarikat itu kini melancarkan kempen pemasaran dengan nama “Everybody In” untuk merancakkan lagi penggunaan EV oleh semua. Bersempena dengan itu juga, GM turut memperkenalkan logo baru yang mencerminkan perubahan identiti berkenaan.

“Sepanjang sejarah, akan ada detik-detik perubahan yang berlaku. Kami percaya detik seperti itulah yang sedang kita depani ketika ini, bagi menggerakkan penggunaan EV yang lebih meluas untuk semua,” ujar Ketua Pegawai Pemasaran Global General Motors, Deborah Wahl. “Tidak seperti sebelumnya, kita mempunyai penyelesaian, keupayaan, teknologi dan skala untuk melibatkan semua orang dengan EV. Identiti baru dan kempen jenama kami direka untuk mencerminkan hal ini,” tambah beliau.

Logo baru GM menampilkan imej yang lebih moden dan vibrant, dengan penggunaan gradient warna biru yang menurut syarikat itu melambangkan “langit cerah di masa hadapan dengan sifar emisi”. Sementara itu, bucu bulat dan huruf kecil memberikan rasa yang lebih merangkum, dengan garis di bawah “m” melambangkan pertalian dengan logo lama GM.

Perancangan EV bagi GM termasuklah pelaburan berjumlah USD27 bilion untuk membangunkan produk yang relevan, dengan 30 EV global baru direncanakan pengenalannya menjelang penghujung 2025. Platform Ultium menjadi kunci utama kepada perkembangan ini, kerana ia akan menjadi asas kepada pelbagai kenderaan, termasuk GMC Hummer EV dan Cadillac Lyriq. Seni bina modular ini juga membolehkan pembinaan kenderaan berbeza saiz, bentuk dan harga, dengan jarak perjalanan mencecah 724 km (450 batu).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required