Moto Guzzi V85 TT dipertingkat – mod tunggangan, warna, rim serta varian baru, tork enjin diperbaiki

Moto Guzzi V85 TT dipertingkat – mod tunggangan, warna, rim serta varian baru, tork enjin diperbaiki

Moto Guzzi telah memberi peningkatan kepada model V85 TT, bermula dengan tiga pilihan warna baru iaitu Nero Etna, Giallo Mojave dan Rosso Uluru. Selain daripada itu, penunggang juga disediakan dengan dua lagi pilihan mod tunggangan serta varian baru.

Pada bahagian enjin, unit v-twin penyejukan udara pada model ini sekarang datang dengan lebih tork pada tahap rpm rendah dan pertengahan, hasil daripada pembaikan yang dibuat pada bahagian rocker arm, pushrod serta sistem pengurusan enjin. Kapasiti serta kuasa maksimum enjin itu bagaimanapun masih lagi sama, iaitu 853 cc, menghasilkan 80 PS pada 7,750 rpm dan 80 Nm tork pada 5,000 rpm. Transmisi adalah enam kelajuan.

Untuk mod tunggangan, pilihan Street Rain dan Offroad yang ditawarkan sebelum ini ditambah dengan Sport dan Custom sekaligus memberikan lebih kebebasan kepada penunggang untuk melarasnya. Panel instrumen menggunakan unit TFT-LCD sementara fungsi sambungan multimedia Moto Guzzi MIA disediakan sebagai pilihan tambahan.

Rim spoked yang digunakan pada V85 TT kini tidak lagi menggunakan tiub dan mencatat berat 1.5 kg lebih ringan. Satu varian baru yang diperkenalkan adalah Travel, di mana ia mendapat beberapa aksesori tambahan untuk perjalanan yang lebih selesa.

Ini termasuklah penghadang angin hadapan lebih tinggi, kotak barangan tepi daripada siri Urban Moto Guzzi, lampu LED tambahan, pemanas tangan serta modul sambungan multimedia Moto Guzzi MIA. Di Malaysia, V85 TT 2020 semasa dilancarkan sebelum ini dijual pada harga RM79,888 untuk versi biasa dan RM81,888 untuk V85 TT Special.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required