Mercedes-Benz EQA diperkenalkan pada 20 Jan ini – EQA250 dengan 190 PS; imej kabin pertama didedah

Mercedes-Benz EQA diperkenalkan pada 20 Jan ini – EQA250 dengan 190 PS; imej kabin pertama didedah

Pada 20 Januari ini, Mercedes-Benz bakal memperkenalkan ahli terbaharu dalam famili EQ, yang akan menyertai EQC dan EQV dalam barisan kenderaan pacuan semua-elektrik jenama berkenaan. Ini merupakan satu lagi langkah rancangan elektrifikasi syarikat berkenaan, malah EQS, SUV EQS, EQE, SUV EQE dan EQB juga bakal menyusul.

EQA sebenarnya merupakan adik kepada model GLA H247 yang dilancarkan di Malaysia pada Disember 2020, tapi dengan penjana kuasa elektrik. Menurut Mercedes-Benz, EQA akan ditawarkan dengan varian EQA 250, yang memiliki kuasa hingga 190 PS (188 hp atau 140 kW). Susulan pelancarannya, SUV ini bakal menerima tahap kuasa tertinggi melebihi 272 PS (268 hp atau 200 kW) dan versi pacuan semua-roda.

Menambahkan lagi debaran sementara menantikan pengenalannya, Mercedes-Benz turut mengeluarkan teaser bagi model ini yang turut memaparkan sebahagian daripada ruang kabinnya, memiliki sedikit persamaan dengan papan pemuka GLA. Walau bagaimana pun, kenderaan elektrik ini ditampilkan dengan pencahayaan ambien di dalam kabinnya. Selain itu, dijangkakan sistem Mercedes-Benz User Experience (MBUX) turut menampilkan paparan dan grafik spesifik EQ.

Walau bagaimana pun, buat setakat ini, tiada imej luaran didedahkan, namun difahamkan ia akan lebih kurang sama dengan model GLA, tetapi rekaannya dirombak sedikit untuk bahagian hadapan dan belakang untuk membezakannya sebagai model EQ. Perincian penuh hanya akan didedahkan apabila EQA membuat penampilan sulungnya dalam masa beberapa hari lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required