Sekali lagi, Hyundai telah menyiarkan imej teaser untuk model Bayon, yang dijangka akan diperkenalkan di Eropah pada suku pertama 2021. Seperti Sonata, i20, Elantra dan Tucson, SUV segmen-B baharu tersebut juga menggunakan bahasa rekaan “Sensuous Sportiness” ciptaan Hyundai sendiri.

Imej teaser yang memberikan bayangan wajah hadapan Buyon dan sedikit imbasan lampu belakangnya sekaligus memberikan kita sedikit petunjuk bahawa SUV ini juga bakal dilengkapi dengan imej yang menyerlah, sama seperti model baharu Hyundai yang lain. Ciri yang menyerlahkannya, antaranya, lampu nyalaan siang (DRL) LED yang disambung ke corong pengambilan udara, manakala apron bawahnya pula terdiri dari gril yang besar yang melebar arah bawah.

Sementara itu, lampu utama yang terasing daripada DRL, diletakkan di hujung bampar hadapan. Setiap kluster ditampilkan dengan tiga elemen pencahayaan, dan dikelilingi bingkai sebagai perumah yang turut menampilkan corong udara dan indikator. Sekaligus membuatkan penampilannya cukup menyerlah dengan binaan pencahayaan yang unik.

Sedikit imbasan bahagian belakang turut dipaparkan menerusi teaser ini yang mendedahkan lampu berbentuk-anak panah yang cukup bergaya. Lampu tersebut disambungkan ke garisan merah yang nipis, menggambarkan tailgate yang lebih bersudut. Posisi bagi lampu belakang tersebut juga menaikkan pandangan visual bagi kelebarannya.

Bayon juga mungkin banyak bersamaan dengan i20 terkini, dan mungkin bakal menjadi pengganti kepada model Active untuk sesetengah pasaran. Malahan bahagian dalamannya juga mungkin banyak diadaptasikan dari i20.

Untuk bahagian mekanikalnya, dijangkakan ia bakal digandingkan dengan enjin pengecas turbo tiga-silinder, dengan pilihan transmisi manual dan dwi-klac. Malahan varian prestasi N juga kemungkinan besar akan ditawarkan, sama seperti i20.

Seakan pembawaan konsep seperti Ford Puma dan Toyota Yaris Cross yang diberikan olahan gaya dari model hatchback segmen-B, iaitu Fiesta dan Yaris, Bayon juga adalah SUV yang diolah dari i20. Jadi tidak hairanlah ia memiliki banyak persamaan dengan hatchback tersebut. Apa pun, perincian penuhnya akan didedahkan pada pelancarannya kelak.