Brabus B45 dari Mercedes-AMG A 45 S – 450 hp dan tork maksima 550 Nm, 0-100 km/j hanya 3.7 saat!

Brabus B45 dari Mercedes-AMG A 45 S – 450 hp dan tork maksima 550 Nm, 0-100 km/j hanya 3.7 saat!

Mercedes-AMG A45 S W177 merupakan antara hot-hatch paling berkuasa dalam keadaan standard yang boleh anda beli buat masa sekarang. Tapi untuk mereka yang rasa masih tidak cukup, mahukan yang lebih bertenaga dan berbeza dari orang lain, dan sudah tentu mempunyai bajet yang lebih besar, mungkin anda boleh cuba model talaan terbaharu dari Brabus ini, di gelar Brabus B45.

Model yang diasaskan dari AMG A45 S ini masih menggunakan enjin M133 2.0 liter turbo yang sama. Namun berbanding model asal yang menghasilkan 421 PS dan tork maksima 500 Nm, enjin pada perut Brabus B45 ini mampu untuk menjana 456 PS (450 hp) dan tork maksima 550 Nm!

Bagi mengekstrak lebih kuasa tersebut, B45 diberikan kit tingkat taraf enjin yang merangkumi kotak komputer tambahan Barbus PowerXtra CPC dengan talaan istimewa bersama adapter Brabus BoostXtra, dan penala dari Jerman tersebut turut mendakwa bahawa enjin tersebut mampu untuk “menghasilkan bunyi blow-off yang sporty seperti kereta lumba.” Ia juga diberikan saluran udara istimewa untuk kotak udara.

Brabus B45 dari Mercedes-AMG A 45 S – 450 hp dan tork maksima 550 Nm, 0-100 km/j hanya 3.7 saat!

Walaupun menghasilkan kuasa yang lebih besar dari A 45 S standard, Brabus B45 ini masih melepasi ujian ketat TÜV Type Approval di Jerman, serta tidak mengabaikan aspek kelasakan dan ketahanan. Masih digandingkan dengan kotak gear klac berkembar automatik lapan-kelajuan AMG Speedshift 8G bersama sistem pacuan semua roda 4Matic, Brabus B45 ini mampu memecut dari 0-100 km/j dalam masa 3.7 saat, atau 0.2 saat lebih pantas dari A 45 S biasa. Walau bagaimanapun, kelajuan maksimanya masih dihadkan secara elektronik pada 270 km/j.

Bagi menangani kuasa tambahan yang diberikan ini, Brabus turut memadankan spring sport dengan ketinggian yang boleh dilaras (antara 0 hingga 30 mm) pada B45 ini. Ia didakwa mampu memberikan pengendalian yang lebih lincah pada model istimewa tersebut dengan titik graviti yang lebih rendah.

Pada bahagian luaran, B45 ini masih menampilkan rupa yang sama dengan Mercedes-AMG A 45 S di mana hanya logo ‘bintang tiga arah’ pada gril hadapan diganti dengan logo ‘B’ besar, serta emblem ‘AMG’ dan ‘A 45 S’ pada pintu tailgate belakang diganti dengan emblem ‘BRABUS’ dan ‘B45’.

Brabus B45 ini juga dipadankan dengan set roda istimewa merangkumi rim Brabus Monoblock Z bersaiz 20 inci dengan lebar 8.5j, bersama tayar Continental Sport Contact 6 bersaiz 245/30ZR20.

Sedikit sentuhan Brabus turut diberikan pada bahagian kabin B45 ini melibatkan pemadanan scuff plate logam tahan karat pada bendul pintu dengan logo Brabus yang boleh menyala bersama lampu suasana 64 warna, serta ciri opsyen pedal aluminium Brabus dan juga karpet lantai velour berkualiti tinggi juga dengan logo Brabus.

Pelanggan juga boleh memilih untuk membalut semula upholsteri B45 ini mengikut selera masing-masing dengan apa jua rekaan dan pilihan kulit ekslusif Brabus, dan ia akan dihasilkan sendiri oleh divisi rekaan dalaman penala berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required