Hyundai siarkan teaser ala filem untuk EV Ioniq 5

Selepas beberapa siri video pendek yang cuma memberi gambaran cirinya, kini Hyundai mengeluarkan satu lagi video teaser untuk Ioniq 5. Video terbaru ini adalah lebih panjang (44 saat) dan dipanggil sebagai trailer seperti filem. Jadi, kami menjangkakan waktu pengenalan rasmi Ioniq 5 ini nanti, filem penuh juga akan disiarkan.

Selain mempunyai jalan cerita seperti filem aksi, video ini juga ada menunjukkan sedikit bahagian kereta seperti lampu DRL LED berbentuk U petak di hadapan, bintik-bintik lampu yang juga membentuk petak di belakang, bumbung serta pembuka pintu yang rata dengan badan. Bayangan muka hadapan dan belakang kereta ini sudah pernah didedahkan awal bulan lalu.

Hyundai sekarang telah menjadikan Ioniq sebagai satu jenama sub untuk kenderaan elektrik mereka. Apabila diperkenalkan nanti, Ioniq 5 akan menjadi model Ioniq pertama yang menggunakan platform Electric-Global Modular Platform (E-GMP) dan ia kemudiannya akan diikuti oleh Ioniq 6 dan Ioniq 7.

Mengikut khabar, Ioniq 5 akan ditawarkan dalam konfigurasi pacuan dua roda dan empat roda, dengan kuasa sehingga 310 hp. Jarak gerak pula dikatakan boleh mencecah 510 km sekali cas, mengikut kitaran WLTP. Ada juga siri pembentangan pengedar yang bocor, dan ia menunjukkan kereta elektrik ini boleh digunakan dengan pengecas pantas DC sehingga 232 kW dan boleh mencecah tahap bateri 80% selepas dicas cuma 18 minit.

Dalam teaser pendek yang dikeluarkan sebelum ini juga, kita diberi bayangan bahawa Ioniq 5 boleh bergerak lebih 100 km selepas dicas selama lima minit dan boleh memberi kuasa kepada alat elektrik lain sehingga 3.5 kW. Untuk dimensi pula, Ioniq 5 dikatakan mempunyau jarak roda tiga meter dan ruang barang sehingga 600 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required