Nissan Frontier 2022 dalam teaser sebelum pelancaran

Tinggal beberapa hari sahaja lagi sebelum Nissan memperkenalkan secara rasmi model Frontier 2022. Model terbaru ini akan menggantikan versi terdahulu, yang sudah berada dalam pasaran lebih daripada sedekad lalu.

Walaupun akan tetap mengunakan platform F-Alpha sedia ada oleh Nissan, yang dikekalkan kerana saiznya, trak ini akan menampilkan rekaan baru sepenuhnya. Ini melibatkan pembaharuan wajah depan seperti yang pernah ditunjukkan dalam imej awal ketika mendedahkan Navara facelift tahun lalu.

Dalam video pendek enam saat terbaru yang dikeluarkan semalam, bahagian depan berkenaan turut ditunjuk sekali lagi, dengan bahagian atas gril dan sedikit bahagian lampunya. Semua itu kelihatan seiras dengan teaser yang ditunjukkan terdahulu itu. Seperti digambarkan awalnya, rekaan gril akan lebih kecil berbanding Navara facelift serta lampunya pula lebih bersegi, lengkap dengan DRL bentuk C, dalam bentuk yang sama seperti pada model Titan.

Dalam laporan yang ada sebelum ini, disebut bahawa Frontier akan terus menggunakan enjin 3.8 liter V6 suntikan terus petrol yang digunakan sejak tahun lalu. Unit yang menghasilkan 310 hp pada 6,100 rpm dan 381 Nm tork pada 4,400 rpm ini akan digandingkan bersama gear automatik sembilan-kelajuan yang ada sebelum ini.

Selain kemaskini kosmetik, Frontier terbaru ini juga dijangka akan menerima peningkatan aspek keselamatan seperti brek kecemasan autonomous, yang tidak ditawarkan pada versi semasa. Perincian lanjut tentang trak ini akan kita ketahui sebaik pelancarannya pada 4 Februari nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required