Nissan Leaf10 dikeluarkan sebagai tanda ulang tahun

Nissan Leaf10 dikeluarkan sebagai tanda ulang tahun

Pada tahun 2020, Nissan Leaf sudah mencecah usia 10 tahun. Bagi menyambut pencapaian hatchback elektrik ini, Nissan telah mengeluarkan model edisi khas yang dipanggil sebagai Leaf10. Ia akan mula dijual di Eropah Februari ini, dan mendapat beberapa tambahan ciri dan kemasan unik.

Pada beberapa bahagian seperti cermin sisi, tepi bumbung serta pintu but belakang, anda akan dapat menyaksikan corak Kumiko yang mendapat inspirasi daripada model Ariya. Dua pilihan warna diberikan, iaitu Ceramic Grey atau Pearl Black, dan kemudiannya terdapat lencana khas di c-pillar.

Ciri lain yang diberikan pada model ini adalah termasuk rim 17 inci, Nissan Blind Spot Intervention, Intelligent Rear View Mirror, sambungan 4G binaan dalam yang membenarkan sambungan sehingga tujuh peranti dalam satu masa, serta telematik melalui aplikasi NissanConnect.

“Sejak Leaf dilancarkan pada tahun 2010, Nissan telah terus mengembangkan teknologi EV, servis sambungan serta rekaan untuk memastikan ia dapat terus memuaskan kemahuan serta gaya hidup pemilik,” kata ketua pengurus pemasaran kenderaan elektrik Nissan Europe, Helen Perry.

“Model ikonik kami telah menarik lebih 180,000 pengguna kenderaan di seluruh Eropah. Kami harap dengan penampilan lebih menarik serta teknologi terkini seperti Wi-Fi dalam kenderaan serta fungsi kawalan jauh dapat terus meningkatkan keterujaan terhadap kenderaan elektrik,” tambah beliau.

Nissan tidak mendedahkan perincian teknikal untuk model edisi khas ini, tetapi dalam keadaan asalnya, Leaf ditawarkan dalam dua pakej bateri iaitu 40 kWh atau 62 kWh, dan selepas dipadankan bersama motor elektrik, masing-masing boleh menghasilkan 150 PS/320 Nm dan 217 PS/340 Nm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required