Nissan Note e-Power generasi ketiga tiba di S’pura

Nissan Note e-Power generasi ketiga tiba di S’pura

Nissan Note generasi ketiga kini telah diperkenalkan secara rasmi di Singapura. Ada dua varian ditawarkan, Lite dan Premium, masing-masing dengan harga bermula S$99,800 (RM303,550)
temasuk sijil COE di sana.

Note baru ini ditawarkan dengan satu sistem janaan kuasa sahaja, iaitu hibrid; sistem e-Power petrol. Tiada lagi varian petrol semata-mata bagi Note yang ditawarkan. Sistem e-Power generasi kedua yang digunakan pada kereta ini mengekalkan enjin HR12 1.2 liter tiha-silinder yang bertindak sebagai generator untuk mengecas bateri.

Namun, ia telah dijadikan lebih cekap, beroperasi pada rpm rendah dan kurang digunakan ketika pemanduan biasa. Ia juga menawarkan penggunaan bahan api yang lebih baik dan pertambahan kuasa, walaupun perincian tepat enjin berkenaan tidak dinyatakan.

Turut ditampilkan ialah motor elektrik dan inverter baru. Inverternya 40% lebih kecil dan 30% lebih ringan berbanding sebelum ini, dengan motor baru ini meningkatkan tork sebanyak 10%. Dari segi output motor elektrik e-Power ini menawarkan 115 PS dan 280 Nm, naik daripada 109 PS dan 254 Nm sebelum ini.

Nissan Note e-Power generasi ketiga tiba di S’pura

Kelengkapan standard termasuk lampu utama automatik LED, lampu kabus, kerusi Zero Gravity depan, paparan instrumen digital TFT tujuh-inci, paparan infotainmen skrin sentuh sembilan-inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto serta kawalan pendingin hawa automatik. Masih juga ada kawalan pedal tunggal untuk bergerak dan memperlahan.

Perbezaan yang terlibat juga sangat sedikit. Lite datang dengan kerusi balutan fabrik, sementara Premium yang dijual pada harga S$102,800 (RM312,680) dilengkapi dengan balutan kerusi kulit Nappa. Ia juga lengkap dengan tujuh beg udara, Intelligent Forward Collision Warning dan Intelligent Forward Emergency Braking (atau AEB), amaran penukaran lorong, bantuan lampu tinggi, sensor parkir depan dan belakang serta kamera belakang. 11 warna badan ditawarkan sebagai pilihan, termasuk skim dwi-tona Vivid Blue/Black Star.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required