UMW Toyota Motor keluar teaser “the next big thing” untuk 25 Mac ini – SUV Corolla Cross dilancarkan?

UMW Toyota Motor (UMTW) telah mengeluarkan teaser “the next big thing” menerusi laman web dan saluran media sosial rasminya, dengan menyatakan tarikh spesifik; 25 Mac 2021. Walau pun tidak mendedahkan sebarang perincian buat masa ini, tetapi anda boleh mendaftarkan minat jika mahu menjadi antara yang terawal untuk mengetahuinya.

Berdasarkan pembentangan korporat UMW Holdings sebelum ini, difahamkan beberapa model baharu akan dilancarkan di Malaysia pada tahun ini, termasuklah Corolla Cross pada suku kedua, diikuti dengan sedan yang tidak diketahui modelnya (kemungkinan Camry facelift) dan model GR pada suku ke-empat.

Dengan garis masa yang diberi, kami percaya ia adalah Corolla Cross yang bakal dilancarkan pada 25 Mac ini. Malahan ada nama fail “Corolla (COROLLA-COPY-06) tertera pada imej pada laman ROI.

Memandangkan model sedan Corolla telah pun dilancarkan, jadi tertanya-tanya juga mengapa plat nama ini diuar-uarkan lagi, melainkan ia adalah sesuatu yang serba baharu. Jadi, buat masa ini kami cuma menekanya dan kena nantikan UMWT mendedahkan lebih banyak informasi mengenainya kelak.

Jika ia memang Corolla Cross, pelanggan di sini pastinya berpeluang melihat satu lagi model yang berasaskan platform TNGA dalam barisannya. Model SUV segmen-C ini pertama kali diperkenalkan di peringkat global di Thailand pada Julai 2020, dan buat masa ini dtawarkan dengan penjana kuasa standard dan hibrid.

UMW Toyota Motor keluar <em> teaser “the next big thing” </em> untuk 25 Mac ini  – SUV Corolla Cross dilancarkan?

Untuk penjana kuasa bahan api flex, ia diberikan unit 2ZR-FBE 1.8 liter naturally-aspirated empat-silinder yang menghasilkan 140 PS dan tork 177 Nm, dipadankan dengan Super CVT-i. Sementara enjin hibrid pula menampilkan unit 2ZR-FXE 1.8 liter NA empat-silinder dengan kuasa 98 PS dan 142 Nm, bersama motor elektrik berkuasa 72 PS dan 163 Nm yang memberikan keseluruhan kuasa mencecah 122 PS. Larasan ini juga termasuk e-CVT dan bateri 6.5-Ah nickel-metal hydride.

Berdasarkan pada slaid pembentangan, ia menyatakan Corolla Cross merupakan model pemasangan tempatan (CKD), dan berpotensi untuk ditawarkan dengan penjana kuasa hibrid. Walau bagaimana pun, kita mungkin akan menerima unit petrol biasa, 2ZR-FE, yang sama seperti untuk pasaran Indonesia. Apa pun, kena nantikan UMWT membongkarkan perincian lanjut mengenai model baharunya yang bakal dilancarkan pada 25 Mac ini.

GALERI: Toyota Corolla Cross pasaran Thailand

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required