Hyundai Staria – lebih banyak gambar dan perincian didedah, mod santai bagi penumpang varian Premium

Hyundai Staria – lebih banyak gambar dan perincian didedah, mod santai bagi penumpang varian Premium

Selepas hampir satu minggu gambar teaser disiarkan, Hyundai kini mendedahkan gambar yang lebih jelas untuk pengganti MPV Starex yang dipanggil sebagai Staria. Keseluruhan bahagian kenderaan ini dirombak semula dan kini nampak lebih moden, bersama kelengkapan canggih.

Jalur lampu LED panjang di hadapan berserta lampu utama yang terletak di bucu bampar sudah boleh dilihat pada gambar teaser, tetapi melalui gambar yang lebih terang ini anda juga boleh melihat rekaan bahagian belakang yang nampak bersih dengan jalur lampu menegak yang panjang serta bampar kecil dan rendah di bawah – menyenangkan pengguna memasuk dan mengeluarkan barang.

Turut diberitahu adalah varian Premium bagi Staria ini akan mendapat rim 18 inci dengan corak berlian, melengkapi rekaan grilnya yang rumit serta krom berwarna keemasan yang digunakan pada penarik pintu, cermin sisi, rim serta lencana di hadapan.

Hyundai Staria – lebih banyak gambar dan perincian didedah, mod santai bagi penumpang varian Premium

Hyundai mengatakan bahagian dalam Staria mendapat inspirasi daripada ruang rehat kapal pelayaran, di mana garis bawah tingkap yang rendah serta cermin yang luas membantu memberikan rasa yang lebih luas kepada penumpangnya. Pada bahagian hadapan, terdapat skrin sesentuh 10.25 inci pada papan pemuka (tertutup dalam gambar) sementara penukaran gear dibuat menggunakan butang yang perlu ditekan.

Sebagai sebuah MPV, Staria didatangkan dengan banyak ruang simpanan dalam kabin dan pada konsol tengah, di dalamnya terdapat pemegang cawan, soket pengecas USB serta lebih lagi ruang simpanan. Beberapa tetapan tempat duduk disediakan untuk Satria, dengan varian Premium boleh didapati dalam susunan tujuh, sembilan dan 11 tempat duduk.

Versi tujuh tempat duduk pada varian Premium menawarkan “mod santai” untuk penumpang tempat duduk baris kedua. Dengan menekan satu butang sahaja, tempat duduk akan disandarkan dan dilaras kepada postur yang membahagikan berat badan penumpang secara lebih selesa kepada tempat duduk dan memberikan “keseimbangan badan lebih baik”.

Perincian penggerak MPV ini masih belum diberitahu, tetapi apabila gambar bahagian belakang dibesarkan lagi dan diperhati secara terperinci, terdapat lencana ‘3.5’ yang mungkin memberi idea kepada kapasiti enjinnya. Kita juga boleh menjangka kedua-dua jenis enjin diesel dan petrol bakal ditawarkan pada Staria.

Menurut Hyundai, lebih banyak lagi perincian berkenaan Staria akan didedah dalam minggu-minggu di hadapan sementara pelancarannya pula akan dibuat secara digital pada separuh pertama tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required