Honda Lead 125 2021 dilancar di Thailand – enjin 125 cc PGM-Fi, ruang simpanan bawah tempat duduk luas

Honda Lead 125 2021 dilancar di Thailand – enjin 125 cc PGM-Fi, ruang simpanan bawah tempat duduk luas

Bersempena dengan acara Bangkok Motor Show yang sedang berlangsung sekarang di Thailand, pengedar motosikal Honda di sana telah melancarkan beberapa buah model termasuklah sebuah skuter yang dipanggil sebagai Lead 125. Harganya bermula 55,500 baht (RM7,381).

Skuter ini menggunakan enjin yang sama seperti Click 125i (bentuk seperti Vario tetapi enjin lebih kecil), iaitu unit satu silinder suntikan bahan api PGM-Fi 125 cc penyejukan cecair 124.88 cc, bersama gabungan transmisi automatik V-Matic.

Walaubagaimanapun, ia menyediakan keunikan tersendiri dengan ruang simpanan bawah tempat duduk yang luas, berkapasiti 37 liter dan boleh memuatkan dua buah helmet pada satu masa. Kemudahan lain yang disediakan adalah seperti cangkuk barangan, tempat mengisi minyak di hadapan serta pengecas USB.

Lampu hadapan skuter ini menggunakan unit LED sementara di bahagian dada terdapat kemasan bentuk V yang bersambung dengan lampu siang serta lampu penunjuk arah. Ada tiga warna yang ditawarkan iaitu putih, merah dan hitam.

Kelengkapan lain pada Lead 125 adalah termasuk brek cakera di hadapan, brek dram di belakang, rim 12 inci di hadapan dan 10 inci di belakang, fork teleskopik, satu penyerap hentak di belakang, tangki bahan api enam liter serta berat keseluruhan 114 kg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required