Subaru Forester kini ditawarkan di M’sia dengan rebat hingga RM30k untuk unit tahun model pilihan, warna

Subaru Forester kini ditawarkan di M’sia dengan rebat hingga RM30k untuk unit tahun model pilihan, warna

Subaru Forester GT Lite Edition 2021

TC Subaru, pengedar eksklusif Subaru di Malaysia telah menawarkan pakej promosi untuk unit terpilih bagi barisan model Forester. Pakej promosi tersebut hanya untuk unit tahun model terpilih sahaja, di mana ia terhad bagi pemilihan warna, ujar TC Subaru.

Bermula harga RM159,788, enam varian Forester ditawarkan untuk pakej ini dan pelanggan yang berminat untuk membelinya juga mempunyai pilihan untuk trade-in kenderaan yang dimiliki menerusi program Trade-In Assist yang ditawarkan oleh TC Subaru. Setiap pembelian Forester baharu ini juga akan menerima waranti lima-tahun/100,000 km.

Model Forester terkini yang dijual di pasaran tempatan ialah 2.0i-L GT Lite Edition, di mana ia diperkenalkan pada Februari lalu dengan harga atas jalan R<163,788 tanpa insurans, termasuk 50% pelepasan cukai jualan memandangkan ia merupakan model yang diimport dari Thailand. Model ini diasaskan dari Forester 2.0i-L, dan dilengkapi dengan kit badan yang lebih sporty. Lain-lain varian termasuklah 2.0i-S, 2.0i-S GT Lite Edition, 2.0i-S EyeSight, 2.0i-S EyeSight GT Lite Edition dan the 2.0i-S EyeSight GT Edition.

Subaru Forester kini ditawarkan di M’sia dengan rebat hingga RM30k untuk unit tahun model pilihan, warna

Subaru Forester GT Edition 2020

Antara ciri yang ditampilkan termasuklah roda aloi-aluminium rekaan ‘snowflake’ 17-inci, lampu kabus hadapan halogen, lampu utama, lampu belakang dan lampu kabus belakang LED. Untuk ruang dalamnya pula, GT Line Edition diberikan tempat duduk balutan kulit dan boleh dilaras secara elektrik di hadapan, pendingin hawa automatik dua zon, head unit lapan inci dengan enam pembesar suara, kamera 360 darjah dan cruise control.

Ciri keselamatan juga tidak berubah, di mana varian baru ini dilengkapi tujuh beg udara (depan, tepi, bidai dan kaki pemandu), Vehicle Dynamics Control, ABS, EBD, BA, cagak Isofix dan brek parkir dengan ciri Auto Vehicle Hold.

Di bawah hud terdapat enjin boxer empat silinder NA 2.0 liter yang dipadankan bersama transmisi Lineartronic CVT dan sistem pacuan Symmetrical All-Wheel Drive. Enjin ini mampu menghasilkan kuasa sehingga 156 PS pada 6,000 rpm dan 196 Nm tork pada 4,000 rpm.

Forester GT Edition yang dilancarkan pada Jun 2020 pula dilengkapi dengan ciri khas roda 18-inci dengan penutup tengah ‘GT’ dan upholstery kulit GT. Berdasarkan varian tertinggi 2.0i-S EyeSight, GT Edition juga diberikan sistem bantuan pemantu EyeSight.

Ini termasuklah Pre-Collision Braking dan Throttle Management, Lane Sway dan Departure Warning, serta Adaptive Cruise Control dan Lead Vehicle Start Alert. Ia turut dilengkapi dengan Lane Change Assist, Rear Cross-Traffic Alert, Side View Monitor dan Blind-Spot Detection system.

TC Subaru berkata, pihaknya akan terus menawarkan inisiatif ‘Pandu uji di rumah’ untuk pelanggan yang tidak mahu berkunjung ke bilik pameran. Temujanji boleh dibuat dengan bilik pameran Subaru yang berhampiran dan konsultan jualan akan menghantar unit pandu uji ke pelanggan mengikut lokasi yang diminta. Selain itu, unit pandu uji tersebut akan disanitasi terlebih dahulu sebelum diserahkan kepada para pelanggan.

GALERI: Subaru Forester GT Edition 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required