BMW X3 sDrive20i G01 tiba di Malaysia – RM270,934

BMW X3 sDrive20i G01 tiba di Malaysia – RM270,934

Model BMW X3 G01 yang sebelum ini dilancarkan di Malaysia dalam versi xDrive30i kini ditambah dengan satu lagi varian iaitu sDrive20i. Juga dipasang dalam negara CKD), X3 sDrive20i dijual pada harga RM270,934 tidak termasuk insurans, bersama jaminan dua tahun, tetapi jika anda mahukan jaminan lima tahun tanpa had batuan dan program servis berkala percuma, harganya menjadi RM286,674.

Harga yang disiarkan ini termasuk dengan potongan cukai 100% yang diberikan kepada model CKD sehingga 30 Jun 2021, dan selepas itu, harga X3 sDrive20i ini akan menjadi RM279,060 (jaminan dua tahun) atau RM294,800 (jaminan lima tahun).

Pada bahagian luar, meskipun X3 sDrive20i ini adalah varian permulaan yang lebih murah, ia dilengkapi dengan pakej xLine dan BMW Individual Exterior Line yang memberikan lampu LED, lampu membelok, rim Style 694 19 inci dengan tayar runflat, kemasan badan aluminium serta rel bumbung Aluminium Satinated.

Di bawah bonetnya terdapat enjin petrol empat silinder 2.0L TwinPower Turbo yang dipadankan bersama transmisi automatik lapan kelajuan untuk menghasilkan kuasa 184 hp pada antara 5,000 hingga 6,500 rpm dan 300 Nm tork pada 1,350 hingga 4,000 rpm. Pecutan 0-100 km/j boleh dilakukan dalam masa 8.2 saat, sebelum mencapai laju maksimum 215 km/j. SUV ini tidak mempunyai pacuan semua roda dan sebaliknya menggunakan pacuan dua roda belakang.

Empat warna badan ditawarkan untuk X3 sDrive20i ini, iaitu Alpine White, Glacier Silver, Black Sapphire dan Phytonic Blue sementara bahagian dalam pula semuanya menggunakan balutan kulit Vernasa serta kombinasi kemasan hitam berkilat dan krom.

Bagi menambah kepuasan pengguna, model ini didatangkan dengan tempat duduk sport di bahagian hadapan (larasan kuasa dan fungsi memori untuk pemandu), alas kaki velour, lampu suasana, kawalan pendingin hawa automatik tiga zon, sistem bunyi 12 pembesar suara, Intelligent Emergency Call, Comfort Access System serta Storage Compartment Package yang menyediakan ruang barangan belakang 550 liter.

Sistem infotainmen dengan skrin sesentuh 10.25 inci serta panel instrumen Sensatec yang diberikan secara standard pada model ini juga dipasang sekali dengan BMW Live Cockpit Plus dan BMW Intelligent Personal Assistant bagi memudahkan pengguna. Turut disediakan adalah Driving Assistant dan Parking Assistant.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required