Honda HR-V 2022 – aksesori JDM Mugen diperkenal

Honda HR-V 2022 – aksesori JDM Mugen diperkenal

Seperti biasa, setiap pelancaran model JDM baharu di Jepun, ia akan turut disertai dengan pilihan pelbagai aksesori rasmi – ini dia, Honda HR-V 2022 yang baru dilancarkan di Jepun semalam, dengan kit aksesori dari Mugen!

Untuk bahagian luaran, Mugen menyajikan set kit badan lebih agresif yang digelar “Sports Style”, terdiri dari spoiler bawah bampar hadapan, skirt sisi, dan juga spoiler bawah bampar belakang.

Pembeli juga boleh memilih komponen tambahan termasuk dua pilihan spoiler bumbung (kecil dan besar), spoiler pada bahagian tengah pintu tailgate, penutup cermin sisi dengan sirip, kemasan tambahan pada gril hadapan, serta pelekat Mugen pada bahagian bampar belakang dan sisi badan.

Bagi mendapatkan rupa lengkap, Mugen juga menawarkan dua pilihan rim aloi asli bersaiz 18-inci iaitu Mugen CU10 dan Mugen MDW untuk HR-V generasi ketiga ini. Pelanggan di Jepun juga boleh memilih pelbagai jenis nat pengikat roda dan juga visor asli dari Mugen.

Honda HR-V 2022 – aksesori JDM Mugen diperkenal

Untuk prestasi pula, Mugen menyediakan penuras udara enjin yang dihasilkan dari teknologi kereta lumba Super GT dan Super Formula mereka, memberikan aliran udara 10% lebih baik. Sistem ekzos Mugen juga ditawarkan untuk HR-V ini yang terdiri dari paip tahan karat (rekaan paip berbeza untuk model pacuan hadapan dan AWD), bersama muncung dari material titanium.

Mugen turut menghasilkan pelbagai ‘jajan’ untuk bahagian kabin HR-V generasi baharu berkenaan, antaranya karpet kaki dengan dua pilihan rekaan (kombinasi hitam/merah atau merah sepenuhnya), bersama karpet ruang but, pelindung kemasan pintu dan juga scuff plate.

Tak cukup Mugen lagi? Pelanggan juga ditawarkan pelbagai perincian kecil lain seperti penutup minyak pelincir enjin, perumah nombor pendaftaran karbon bersama bolt yang sepadan, pelindung pembuka pintu, dan juga pelbagai emblem Mugen dari material logam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required