Honda Cross Cub 110 edisi terhad diperkenal di Jepun

Honda Cross Cub 110 edisi terhad diperkenal di Jepun

Honda Cross Cub diperkenalkan buat pertama kali pada tahun 2018 di Jepun, sebagai satu variasi kepada model Super Cub yang sedia ada di pasaran. Asasnya masih lagi sama, tetapi gayanya dijadikan lebih ranggi seperti motosikal jelajah.

Kini memasuki tahun 2021, Honda memperkenalkan satu versi edisi terhad bagi Cross Cub 110. Ia menggunakan warna yang dipanggil sebagai Puco Blue, dan hanya akan dikeluarkan sebanyak 2,000 unit sahaja untuk pasaran Jepun bermula 22 Julai nanti.

Selain warna badan unik itu, bahagian lain pula kebanyakannya diwarnakan hitam, termasuk rimnya, sementara pelindung ekzos pula menggunakan warna krom. Tiada aksesori tambahan untuk versi keluaran terhad ini dan ia hanya datang dengan satu tempat duduk.

Honda Cross Cub 110 edisi terhad diperkenal di Jepun

Bahagian mekanikal juga masih dikekalkan, di mana Cross Cub 110 digerakkan oleh enjin satu silinder OHC suntikan bahan api 109 cc, bersama padanan kotak gear empat kelajuan untuk menghasilkan kuasa 8.0 PS pada 7,500 rpm dan 8.5 Nm tork pada 5,500 rpm.

Kelengkapan lain pada motosikal ini adalah termasuk rim jenis spoked 17 inci, rak meletak barang di belakang, lampu jenis LED, pelindung lampu hadapan, dua penyerap hentak di belakang, pemegang jenis lebar, tangki bahan api 4.3 liter dan berat keseluruhan 106 kg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required