Puspakom umum penutupan sementara cawangan Kota Kinabalu mulai 27 Mei akibat penularan COVID-19

Puspakom umum penutupan sementara cawangan Kota Kinabalu mulai 27 Mei akibat penularan COVID-19

Selepas cawangan Padang Jawa dan Taiping, hari ini giliran cawangan Kota Kinabalu pula menerima nasib yang sama kerana terpaksa ditutup sementara akibat penularan wabak COVID-19.

Menurut Puspakom, keputusan ini diambil selepas kakitangannya telah disahkan positif COVID-19 dan proses pengesanan kontak juga sedang dijalankan. Semua kakitangan cawangan tersebut juga akan menjalani ujian saringan COVID-19, sementara mereka yang berhubung secara langsung dengan kakitangan tersebut telah diarahkan untuk menjalani kuaratin selama 14 hari.

“Puspakom telah mengambil langkah menutup cawangan di Kota Kinabalu, Sabah serta merta dan tiada operasi mulai 27 Mei 2021, bagi melakukan proses sanitasi dan pembersihan secara menyeluruh.

“Pembukaan semula cawangan ini akan diumumkan kelak melalui saluran media sosial kami. Pihak kami akan mendapatkan nasihat daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berkaitan kenderaan yang tamat tarikh pemeriksaan dalam tempoh penutupan ini. Bagi pelanggan yang mempunyai temujanji di Puspakom Kota Kinabalu, semua bayaran temujanji pemeriksaan yang telah dibuat akan dipulangkan secara automatik,” ujar Puspakom menerusi kenyataan media yang dihantar.

Dalam masa yang sama, Puspakom turut akan sentiasa bekerjasama rapat dengan Kementerian Kesihatan Malaysia dalam menghadapi gejala ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required