Honda Malaysia teruskan khidmat servis kenderaan, operasi lain ditangguh sementara hingga 14 Jun

Honda Malaysia teruskan khidmat servis kenderaan, operasi lain ditangguh sementara hingga 14 Jun

Selaras dengan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) penuh yang bermula hari ini, Honda Malaysia memaklumkan bahawa operasi perniagaannya di kilang pemasangan di Pegoh, Melaka dan pejabat jualan serta bilik pamerannya di seluruh negara akan dihentikan sementara bermula 1 hingga 14 Jun.

Bagaimanapun, pelanggan yang berminat masih boleh memanfaatkan perkhidmatan dalam talian yang disediakan untuk membuat tempahan kenderaan, yang diumumkan Disember tahun lalu, dan boleh dicapai melalui laman web rasmi Honda Malaysia. Namun, disebabkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) juga akan ditutup sepanjang tempoh berkenaan, ia akan memerlukan sedikit masa sebelum kenderaan pelanggan boleh didaftarkan.

Seperkara lagi, lanjutan pengecualian SST bagi kenderaan seperti yang diumumkan semalam mungkin akan melegakan segelintir pelanggan kerana kini mempunyai lebih masa untuk membuat pertimbangan dan keputusan, serta memanfaatkan penjimatan tersebut; tempoh berkenaan akan berakhir 31 Disember nanti.

Bagi pemilik sedia ada, perkhidmatan lepas jualan Honda masih disediakan di semua cawangan Honda di Malaysia, dan hal ini memang dibolehkan ketika PKP penuh ini. Syarikat menggalakkan pelanggan untuk memuat turun aplikasi HondaTouch untuk memudahkan urusan mendapatkan temujanji. Cara lain, mereka boleh juga menghubungi talian seperti biasa.

Honda Malaysia juga mewajibkan pelanggan untuk terlebih dahulu membuat temujanji bagi tujuan servis kenderaan, dan tiada urusan “walk-in” yang dibenarkan. Pelanggan juga perlu membuat temujanji di cawangan paling hampir (radius 10 km dari kediaman) untuk memastikan penerimaan tempahan servis kenderaan mereka. Selain daripada servis penyelenggaraan, lain-lain khidmat lepas jualan yang ditawarkan termasuk body & paint serta bantuan menunda.

Seperti biasa, semua cawangan pengedar Honda akan mengikuti garis panduan SOP yang ketat untuk keselamatan semua. Syarikat ini juga memohon maaf di atas segala kesulitan yang mungkin berlaku sepanjang tempoh ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required