SsangYong Korando e-Motion didedah awal sebelum pengenalan rasmi di Eropah, satu lagi SUV tahun 2022

SsangYong Korando e-Motion didedah awal sebelum pengenalan rasmi di Eropah, satu lagi SUV tahun 2022

Dalam usaha untuk mempelbagaikan lagi produk dan memastikan dapat bertahan di masa hadapan, SsangYong telah memperkenalkan SUV elektrik Korando e-Motion waktu pembentangan rancangan masa hadapan mereka. Turut ditunjuk adalah satu lagi SUV elektrik, yang dirancang akan diperkenalkan kepada pasaran pada tahun 2022.

Menurut SsangYong, Korando e-Motion dibangunkan di bawah nama kod E100, dan sudah memasuki tahap produksi penuh awal minggu lalu. Ia ditunjuk sebagai teaser tahun lepas, dalam bentuk sebuah model konsep dan menggunakan asas daripada SUV Korando 2019.

Semasa pengenalan ini, SsangYong tidak mendedahkan sebarang perincian teknikal tetapi ada laporan sebelum ini yang mengatakan SUV elektrik tersebut menggunakan tetapan satu motor yang berkemampuan 191 PS, mendapat kuasa daripada bateri 61.5 kWh LG Chem. Ia juga dikatakan dapat memberi jarak perjalanan 420 km, sementara laju maksimum pula boleh mencecah 153 km/j.

SsangYong Korando e-Motion didedah awal sebelum pengenalan rasmi di Eropah, satu lagi SUV tahun 2022

Ciri rekaan biasa kereta elektrik boleh dilihat ada pada Korando e-Motion ini, termasuklah gril tertutup, bampar yang direka semula serta bentuk rim yang dapat membantu menambah baik ciri aerodinamik seterusnya memberi jarak gerak tambahan.

Tambah SsangYong, Korando e-Motion kemudiannya akan disertai oleh satu lagi SUV elektrik yang setakat ini dipanggil menggunakan nama kod J100, dan dikatakan “menggunakan rekaan serta gaya unik sebenar SsangYong”. Mengikut perancangan, SUV ini akan diperkenalkan pada tahun 2022 dan juga akan disertai oleh model mesra alam lain seperti EV saiz pertengahan dan trak pikap elektrik.

Pembangunan model baru oleh SsangYong menjadi keutamaan sekarang, demi memastikan mereka dapat bertahan di masa hadapan. Syarikat ini berharap ia dapat menarik pelabur baru yang mampu memberikan komitmen berterusan dan sudah meletakkan objektif membina satu persekitaran yang akan membawa kepada penyatuan yang berjaya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required